Hej
Jeg har selv rejst rundt i Sydkorea flere gange og du skal glæde dig. Sydkoreanerne er et super venligt folkefærd, der er meget hjælpsomme og imødekommende.
Med det sagt, vil jeg sige, at det er meget nemt at finde steder at bo. Rundt omkring ligger der flere moteller også kaldet yougwan i Korea (nok forkert stavet). Men det er simpelthen moteller, hvor man kan dukke op på dagen og få udleveret et værelse. Standarden og prisen varierer meget, så ofte kan det betale sig at gå rundt til de forskellige steder og forhøre sig om prisen. Husk desuden også altid at spørge om lov til at se værelset inden du tjekker ind, da som sagt, der er stor forskel på pris og kvalitet. På nogle af stederne vil der også være opredning på gulvet, traditionelt koreansk, men hvis du spørger efter det, har de altid også værelser med en seng.
Til at starte med kan det være svært at finde disse steder, men når du først ‘lærer’ at spotte det koreanske tegn, vil du se dem overalt. Derudover som du selv skriver, vil det være muligt at tage på besøg i forskellige templer, som du oftest kan få kontakt til vha. turistinformationen i den pågældende by.
Jeg ønsker dig den bedste rejse i Sydkorea, som er et fantastisk land.
Hvis du har brug for flere gode råd mv., så skriv endelig spørgsmålene, så vil jeg se om jeg kan svare på dem. Jeg har tidligere selv rejst rundt i Korea 3 gange. 🙂
Mvh. Line