This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej
    jeg planlægger en tur til Asien, hvor jeg bl.a. kommer forbi Sydkorea og opholder mig nogle måneder. Er der nogen der ved, hvordan det er at finde steder at bo derovre? Har hørt at der er gode muligheder med hostels, templer, man kan få lov at bo i, og familieejede pensionater (ville være allerbedst) – nogen der kan gøre mig klogere?
    Desuden, hvor meget kan jeg regne med at skulle sætte af for overnatning i et par måneder?

Mange tak ^^

Anonym ronron

Jeg har kun været i seoul men der er der et område der hedder itaewon som minder om khaosan road i bangkok.
    en lang gade som er meget turistet med restauranter og overnatnings muligheder. der kan du da starte ihvertfald..

Anonym ronron

Og der ligger 2 gamle kongelige landsbyer med templer og alt muligt andet godt i, de er helt sikkert værd at besøge, de ligger begge i seoul området og lidt længere ude ligger Korea Folk Village den skal os anbefales..

Anonym Line

Hej

Jeg har selv rejst rundt i Sydkorea flere gange og du skal glæde dig. Sydkoreanerne er et super venligt folkefærd, der er meget hjælpsomme og imødekommende.

Med det sagt, vil jeg sige, at det er meget nemt at finde steder at bo. Rundt omkring ligger der flere moteller også kaldet yougwan i Korea (nok forkert stavet). Men det er simpelthen moteller, hvor man kan dukke op på dagen og få udleveret et værelse. Standarden og prisen varierer meget, så ofte kan det betale sig at gå rundt til de forskellige steder og forhøre sig om prisen. Husk desuden også altid at spørge om lov til at se værelset inden du tjekker ind, da som sagt, der er stor forskel på pris og kvalitet. På nogle af stederne vil der også være opredning på gulvet, traditionelt koreansk, men hvis du spørger efter det, har de altid også værelser med en seng.

Til at starte med kan det være svært at finde disse steder, men når du først ‘lærer’ at spotte det koreanske tegn, vil du se dem overalt. Derudover som du selv skriver, vil det være muligt at tage på besøg i forskellige templer, som du oftest kan få kontakt til vha. turistinformationen i den pågældende by.

Jeg ønsker dig den bedste rejse i Sydkorea, som er et fantastisk land.

Hvis du har brug for flere gode råd mv., så skriv endelig spørgsmålene, så vil jeg se om jeg kan svare på dem. Jeg har tidligere selv rejst rundt i Korea 3 gange. 🙂

Mvh. Line

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account