This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

hej alle,
    jeg er ved at købe flybillet til burma/myanmar her til februar, men kan på nettet læse mig frem til at dette er højsøson og vil derfor høre om nogen har erfaring med at rejse rundt som packpacker og finde billig overnatninger i landet på denne tid af året? Er det muligt at planlægge dag for dag, nogle få dage i forvejen eller skal man helst planlægge alt på forhånd når det er højsæson?
    Håber meget I kan hjælpe
    Mvh. Lærke

Anonym sonnypacker

Bliv medlem her og få gode hurtige råd af andre backpackers 🙂
    http://www.facebook.com/BackpackersDanmark?ref=hl

Anonym Dorte M.

En af mine veninder har lige været i Burma i nov. Hun oplevede at det var meget svært at finde overnatningsmuligheder og at det var meget dyrt +100$. Der er forholdsvis mange turister i landet og det er grupper, der har forbooket hoteller.
    vh/Dorte

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Hold nu op med at burma er dyrt, godt nok nogen år siden jeg var der og der var det super billige,hvis du köber en lonley planet guid bog om at rejse i burma ville du også finde ud af det er mega billig i burma,men man skal rejse som back packer street food,
    hostel og de er der,burma er et fedt land at rejse i.lars

hej igen
    Tjek white house hotel i yangon for to personer 25 us i ejet vaerlse med morgen mad, det er 60 kr hver.
    hvis de har et dorm som jeg ville tro de har, ville det nok koste 40 kr pr nat med morgen mad, godt valg burma,lars

Anonym Claus

Det vil være naivt at tro at priserne vil være, som de var engang for flere år siden. Selvfølgelig er priserne også steget i Burma, specielt efter at en del store regeringsledere har besøgt landet, herunder Barack Obama.

Landet har fået en masse positiv omtale, hvilket har øget turiststrømmen. Har selv været i Burma, hvor et singel værelse på Motherland Inn kostede 7,5 USD. I dag koster det 25. Og det er ikke så længe siden.

Jeg tvivler dog på, at det bliver noget problem at finde overnatning i Burma. Det kommer an på, hvormeget, du vil betale. De dage, hvor det var muligt at finde værelser til 3,5 USD er forbi.

mvh
    Claus

Anonym crusader

Jeg var i Burma for 1.5 år siden. Landet er på ingen måde dyrt tværtimod. Jeg brugte 650 USD på en måned, og det var uden at spare. Det er samtidig intet problem at backpacke i landet og absolut ikke nødvendigt at booke i forvejen. Jeg kan varmt anbefale Mother land Inn i Yangon. Her kan det godt betale sig at booke i forvejen, da man så bliver samlet op i lufthavnen.

God tur for resten, det er et spændende land at opleve….fuldt med fantastiske mennesker.

Anonym Claus

Det, som jeg kan konstatere, er, at interessen for Burma ikke er blevet mindre af, at Aung San Suu Kyi blev lødsladt.

Burma har i mange år været omgæret af en smule mystik, det har været lidt besværligt at komme til landet, og man har ikke bare rejse rundt, som man har lyst til.

Nu har verdenssamfundet valgt at lempe de sanktioner mod landet, som blev indført som svar på diktaturets magtbegær.

Det har betydet, at højtstående regeringsledere har besøgt landet, herunder både den amerikanske og den danske. Med det formål at støtte demokratiet, men også at handle med landet.

Det betyder en øget tilstrømning af allemulige gæster til landet. Forretningsfolk, politikere og turister. Burma er ikke længere så lukket land, som det var engang. Heldigvis. Det tager tid, men landet er på rette vej.

Der findes snart ikke det rejsebureau, som ikke har Burma på programmet, der er i hvert fald en del flere, end for år tilbage. Disse mennesker lægger en masse penge i landet.

Det betyder, at burmeserne har fundet en måde at tjene penge på. For pakke-turisterne betaler bare ved kasse 1. Og hvorfor skulle de ikke også det.

Når også Dorte M (gæst) fortæller, at hun har hørt, at det skulle være meget dyrt, og jeg konstaterer at det hotel, som jeg boede på, er steget 18 usd, fortæller det mig, at landet ER dyrere at være i. Hvor meget, ved jeg ikke. Man kunne evt gå ind på lonelyplanet.com/thornthree og få sidste info.

Du vil muligvis kunne finde en billigt dorm-seng. Men hvorfor dog gå efter det næstbedste, hvis det er muligt at få sit eget hummer.

Jeg kan ikke fortænke burmeserne i at ville tjene flere penge. De har jo i årevis været undertrykket af de sanktioner, der egentligt skulle hjælpe dem.

Uden samlign i øvrigt er Brasilien jo også blevet en del dyrere. Der er kommet større velstand som følge af mere samhandel med landet. Og så blev Brasilien jo heller ikke ramt så hårdt af krisen, som Europa blev.

Godt nytår til alle i øvrigt

mvh
    Claus

hej Claus.
    vii snakker burma og ja prisen er gået op på nogen hoteler,men så lang tid,du har et market for back packer, vil du altid kunne finde billige hostel,som har dorms,back packer verden er bleven en stor foretning,da flere og flere rejser ud i verden og folk ved at back packer rejser for små penge,
    jeg boede selv på hostel men for år tilbage og betalte måske 5 us,i burma, unden og vide det er prisen gået op,siger du Claus og det tro jeg også på,men vi tjener også flere penge ind vi gjor for år tilbage,da jeg rejser i Thailand med familien hver år, kan jeg se prisen på mad de lokale steder stiger meget lidt,men ikke i forhold til de penge jeg tjener hjemme i DK,Tourist steder i Thailand fra jeg starte med at back packe er bleven meget dyrt,en gennemsnit lön i Thailand er 5 kr i timen,ved ikke med burma,men ville tro 2 kr,i time da mange fra burma arbejder i Thailand,så ikke et ord om at burma dyrt at rejse i,Godt nytår claus,du presser mig til at rejse til burma til sommer,så jeg kan finde et billige hostel til dig,men ja 3.5 us er nok forbi,måske

Anonym Dorte M.

Jeg havde selv planlagt en tur til Burma sommeren 2013, men blev ret overrasket da min veninde vendte hjem fra Burma for 4 uger siden. Hun er meget erfaren backpacker og havde forberedt sig godt – bl.a. også læst Lonely Planet 🙂 Virkeligheden i Burma har bare overhalet Lonely Planet – priserne er ikke helt opdaterede. Som der også bliver skrevet er Burma blevet et meget populært rejsemål i løbet af meget kort tid og det har medført en massiv turisme og langt overvejende grupperejser for målgruppen 60+. Resultatet er at priserne er røget i vejret, naturligvis hænger det også sammen med at det er højsæson nu. Hendes oplevelse var faktisk at hun brugte timer dagligt på at finde overnatningsmuligheder. Hun brugte ca. 10.000 kr. på 4 uger – hvilket er noget mere end både hun og jeg havde forventet. Det kunne være interessant at høre hvad andre har erfaret i forhold til at rejse i landet – inden for de sidste par måneder.

Anonym Sarah

Min veninde og jeg rejser til Thailand, Burma, Vietnam og Laos til februar og 3 mdr frem.
    Vi har snakket med vores veninde, som har været på samme rute i sommeren 2012. Hende og hendes veninde boede på luksus hotel i Bagan i Burma (august) for 6 dollars a night.
    Kan det godt passe, at priserne allerede er steget så meget? På 6 måneder??

Anyways, tror det bliver det fedeste at backpacke i Sydøstasien under alle omstændigheder!

Anonym Sandra

Ja det kan godt passe at priserne er steget helt enormt, også bare på det sidste år…. Man skal i hvert fald være forberedt på at priserne på ingen måde er ligesom i Thailand, Laos og Cambodia. Men når det er sagt, så findes deres massere af hostels til omkring 150kr pr nat, og det er jo dyrt i forhold til de andre lande, men stadig til at have med at gøre. Har også planer om Myanmar til september….. Jeg skal rejse alene og det er jo også altid lidt dyrere… Turismen er tredobbelt over de sidste to år, så det er bare med at komme afsted inden det det bliver “værrere”…

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account