This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym casper_knudsen

Halløjsa,

vi er 2 fyre som snart tager på en 6 mdr. lang quest ud i den store verden, hvoraf de første starter i sydamerika.

Der startes i Sau Paulo, Rio de Janiro og videre til Peru.

Har i nogle gode overnatningssteder i disse 3 lokationer. Priser, navne og evt. bookingsteder, sådan vi kan få det afklaret nogenlunde inden rejsen foregår.

Evt. også nogle gode råd angående en tur i jungle, pantanal eller amazones, samt ture til iguzau-vandfaldene og sølvminerne i Peru, så venter vi også gerne nogle gode svar der! Tak for det! 🙂

Anonym Anonym

hejsa….

Jeg var i Brasilien 5 uger sidste sommer, så jeg kan da godt lige komme med et par råd. I Rio boede vi på et super godt hostel, der hed the lighthouse, det ligger på Ipanema, og derfor er der ingen problemer med at gå ud om aftenen… tjek det evt ud på hostelworld.com

Da vi var ved iguazu bookede vi bare turen ud til vandfaldene gennem vores hostel. vi har bog kun på den argentinske side, da vi ikke havde så meget tid, men det er også der man kommer tættest på vandfaldene… bl.a. sejlede vi rundt dernede og var inde i sprøjtet fra dem.

Vi var også en tur i amazonas, hvor vi var i junglen 4 dage. Vi fløj til manaus, og blev nærmest overfaldet i lufthavnen af folk der ville sælge os en tur. men vi var meget trætte, så fandt et “hotel” at sove på. Og næsten morgen stod den samme mand, som vi havde mødt i lufthavnen og ville igen sælge os en tur. Vi hørte hvad han havde at sige, og blev enige om at det lød okay, og de fleste ture jo nok var det samme. vi endte med at komme afsted med 2 andre danskere, 2 fra holland og 5 fra irland samt en guide der var halvt indianer og halvt sigøjner, men havde boet i Norge 14 år, så ham kunne vi snakke med… Det bureau hed Lili tours og var rigtig godt.

Vi nåede desværre aldrig til Pantanal, men hørte det er stedet hvor man skal tage hen, hvis man gerne vil se en masse dyr, for det gør man desværre ikke i amazonas..

Hvis der er andet i vil vide kan i kontakte mig på min mail. pmsimonsen@gmail.com

Anonym Sivesgaard

Hej!

Bare et lille råd: Lad være med at planlægge alting og booke hostals i forvejen. Det er i hvert fald ikke nødvendigt i Peru. Der skal være tid/plads til at I opdager et fedt sted eller møder nogle sjove mennesker som I har lyst til at tilbringe mere tid sammen med. Det kan hurtigt skubbe en tidsplan og derfor en booking. Hav tillid til Lonely Planet! Det er en BIBEL!

Det var alt. Håber at I får en god tur!

Venlig hilsen Maren

Anonym Anonym

Jeg vil tilslutte mig Marens råd om ikke at booke alt hjemmefra, i hvert fald ikke i Peru. Har aldrig oplevet ikke at kunne finde et billigt hostel.

Det samme gælder ture – lad være med at købe alt hjemmefra. At komme ud til Iguazu vandfaldene er bare at tage en bus ud til parken, købe en billet og gå ind.

Mht. sølvminerne – mener du så minerne i Potosí i Bolivia?, så kan I bestille en tur når I ankommer til Potosí – I kan komme på en tur dagen efter. Kan anbefale Koala Tours, som er et sted lavet af tidligere minearbejdere, og det er dem, der viser rundt i minerne.

Anonym Charlotte

Hej
    I Peru boede jeg på The Point Hostel i Barranco, som er den finere del af Lima. Det kostede 8$ pr nat, hvilket egentlig er forholdsvis dyrt. Men til gengæld var det super hyggeligt. Det er rent unge der fester og hygger sig i hinandens selskab. Dog er der også en del “UngRejs” over det, men hvis det er det I er til, så er det super fedt! Der er også et hostel i Cusco og Arequipa af samme slags. Det i Cusco kan på ingen måde anbefales, da der ikke er en skid styr på tingene. Det i Arequipa har jeg ingen kendskab til…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account