This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NadiaMarina

Hej alle der har rejst i Kina.
    Jeg skal 6 uger rundt i Kina til sommer og søger i den forbindelse anbefalinger til fede/sjove/spændende/anderledes steder at overnatte, det gælder både hotel, hostel mv. Pris mellem ca. 20-250 kr. pr person pr.nat. Vi er to der skal rejse sammen. Så hvis du kan anbefale et konkret navn på et sted og i hvilken by du havde en fed overnatningsoplevlse, vil jeg blive super glad for at høre fra dig.
    MVH NADIA

Anonym Pøllepigen

Hej Nadia
    Jeg ved desværre ikke så meget om Kina, andet end at jeg også gerne vil dertil engang..:)
    Man har et forslag til, hvordan I kan overnatte. Jeg var på rundrejse sidste sommer, og jeg boede privat rundt omkring. En hel igennem fed måde at få indblik i lokalbefolkningens liv på. Og tit kan værten også fortælle noget, som man ikke selv ville have fundet på… Der findes to sider, som gør i privatovernatninger: http://www.hospitalityclub.org og http://www.couchsurfing.com. Du skal oprette en profil derinde, og så ellers bare spørge løs. Der er rigtig mange i Kina på hospi-siden; jeg har kun profil på dén side. En dansk gave af en eller anden art vil gøre underværker, og nogle vil bare have hjælp til en opvask o.l.
    Du er velkommen til at spørge mere vedr det.
    God rejse.
    Hilsen Helle

Anonym Carina

Jeg vil gerne anbefale Leo Hostel i Beijing. Det er som alle andre hostels, men det ligger bare rigtig centralt (5 min på gåben fra Himmelske Fredsplads) og er ret billigt. Desuden har de nogle spændende ture, feks. deres “Secret Wall Tour”, hvor man tager ud til et sted på muren, som slet ikke er restaureret, mange steder overgroet af træer og buske. Om natten sover man i et vagttårn. Det var en rigtig god tur, og stor kontrast til de dele af muren, der ligger meget tæt på Beijing og er restaureret. Se evt. muren begge steder for at få begge oplevelser. Nå, det var lige et sidespring…

Hiker Youth Hostel i Shanghai er et godt og centralt placeret hostel.

Anonym NadiaMarina

Hej Carina,
    Tak for svaret! Kan du huske hvad turen til muren du beskriver koster? Bare for at få en ide om udflugtspriserne…
    MVH Nadia

Anonym NadiaMarina

Hej Helle,
    tak for ideen om privat overnatning, det vil jeg undersøge nærmere.
    MVH Nadia

Anonym Anonym

Hej Nadia.

Jeg kan ikke huske den præcise pris for 2-dages turen til muren, men mener det var et par hundrede kroner inkl mad og transport. Det var i hvert fald ikke specielt dyrt.

Du kan se mere om Leo Hostel på http://www.leohostel.com

Her kan du også læse om deres forskellige ture og se forskellige priser så du har en ide om hvad ting koster.
    1 yuan er ca 0,75 danske kr da jeg var der, bare så du kan forholde dig til de priser, de nævner. Hvis der er noget, du ikke lige kan finde på siden, så skriv til Leo, han er rigtig flink og skal nok svare på dine spørgsmål…

Carina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account