This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Odense1982

Om tre dage rejser vi til Thailand, Malaysia og Borneo…
    Udover at slappe af på stranden, skal vi bl.a. også på tredages tur i junglen i Chiang Mai – tredages tur på Kinabatangan (Borneo) og bestige Mount Kinabaku….
    men det kræver jo lidt andet tøj end bikini og kjole… er bare i tvivl om, hvilket tøj, vi skal tage med?
    Hvor koldt er det mht. bjergbestigning og overnatninger i junglen?
    Hvad skal vi have med for at kunne holde varmen?
    Vil en Kappa Softshell kunne fungere som jakke???

Håber på, at der er nogle derude, der har lidt erfaringer at dele ud af 🙂

Anonym Magnus

Lad varme jakker blive hjemme. Til trekking kan det være praktisk med en regnfrakke – selv om det nok bliver alt for varmt at have den på. Tag en tynd, mørk, langærmet bluse eller skjorte med til beskyttelse mod solen.

Anonym Pernille

Jeg var på Borneo i februar og der var skønt vejr!! Men Mount Kinabalu er MEGET koldt helt oppe på toppen! vi var endda meget heldige med vejret, vi fik fortalt at nogle gange var der så meget regn og blæst at nogle kom aldrig helt til tops og vhis man gjorde, så kunne man max holde ud til at være der i 5 minutter pga kulden! Jeg havde ski-undertøj på, en t-shirt, en tyk trjøje med hætte og en regn/vind jakke. Desuden havde jeg købt en elefant-hue og vanter og jeg frøs stadig helt vildt! Så tag noget varmt tøj med. Vanter og hue kan I bare købe enten på vej op af bjerget (der hvor I overnatter, men det er ikke altid de har flere) Ellers køb det billigt i byerne, så kan I bare smide det ud igen/give det til andre rejsende.
    Engangsregnjakker sælger de selvfølgelig også.
    Håber det kan hjælpe jer lidt og ellers så rigtig god tur!! Det er helt fantastisk, især Mount Kinabalu. Mega-hårdt, men fantastisk!!

Anonym Pernille

Jeg var på Borneo i februar og der var skønt vejr!! Men Mount Kinabalu er MEGET koldt helt oppe på toppen! vi var endda meget heldige med vejret, vi fik fortalt at nogle gange var der så meget regn og blæst at nogle kom aldrig helt til tops og vhis man gjorde, så kunne man max holde ud til at være der i 5 minutter pga kulden! Jeg havde ski-undertøj på, en t-shirt, en tyk trjøje med hætte og en regn/vind jakke. Desuden havde jeg købt en elefant-hue og vanter og jeg frøs stadig helt vildt! Så tag noget varmt tøj med. Vanter og hue kan I bare købe enten på vej op af bjerget (der hvor I overnatter, men det er ikke altid de har flere) Ellers køb det billigt i byerne, så kan I bare smide det ud igen/give det til andre rejsende.
    Engangsregnjakker sælger de selvfølgelig også.
    Håber det kan hjælpe jer lidt og ellers så rigtig god tur!! Det er helt fantastisk, især Mount Kinabalu. Mega-hårdt, men fantastisk!!

Anonym Jannie

Mange tak for svar… tager skiundertøj og min kappa softshell jakke med… så må resten købes dernede, for kufferten er proppet nu 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account