This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Juliekongstad

Hej.
    Min kæreste og jeg overvejer, at rejse til Ghana i sommerferien, ca. tre uger i juli. Er der nogen der har erfaring med at rejse i landet, så hører vi rigtig gerne fra Jer. Vi er (i denne omgang) ikke interesserede i at arbejde frivilligt, men ønsker bare at rejse rundt og opleve opleve opleve:)
    Hilsen Julie og Jonas.

Anonym Anonym

Jeg er en ung pige og jeg skal selv afsted i en måned til sommer. Jeg har været i Ghana et par gange før og er rigtigt glad for landet og menneskerne 🙂

Mht. at “opleve opleve opleve” i Ghana, så er det lidt specielt.. Ghana har som sådan ikke de store turistoplevelser; her tænker jeg på safari, hvide sandstrande, historiske monumenter osv. Hvis man er til oplevelser og turistattraktioner, så er det nok mere østafrika man skal sigte efter. Der er egentlig ikke så meget at se i Ghana – som sådan! For kulturen og menneskerne er så indholdsrigt i sig selv. Det er i hvert fald min holdning. Jeg elsker det

Så jeg kan egentlig ikke anbefale nogle egentlige attraktioner. Jeg har set stort set alle attraktioner, været stort set alle de ellers anbefalede steder og ingen af tingene har rigtigt imponeret mig. På stående fod kan jeg faktisk slet ikke huske de ting jeg har set, udover en tur i Mole national park og et par festivaller.

Det der har imponeret mig ved Ghana er ghaneserne selv. De er de varmeste, sjoveste og mest indbydende mennesker man kan forestille sig! Men på tre ugers “turistferie” tror jeg det er lidt svært at få oplevet denne side af Ghana, sådan helt i dybden.
    Den ghanesiske kultur er selvfølgelig også en oplevelse i sig selv; måden de lever på, transport, mad, tro (og overtro!), musik, dans og livsstil.

Så… Mit råd er, at I overvejer hvad I vil have ud af ferien og om Ghana så er stedet 🙂 Hvis I en anden gang skal afsted i længere tid, så kan jeg kun varmt varmt varmt anbefale Ghana.:)

Anonym MetteP

JEEEG ELLLSKER GHANA !! -Tag afsted..

Jeg har været i Ghana et par gange eller ti, og landet er intet mindre end fantastisk ! Jeg giver fuldt ud ret i at det er menneskerne der er spændende, varme og indbydende, det er der slet ikke nogen tvivl om!!
    Men gør det, hold ferie på en anderledes måde. Nyd stranden, La Bardi Beach, tag til Accra centrum i overfyldte gader og nyd dans, musikken og stemningen på Krokobite. Men ikke mindst snak med folkene ! Det er ubeskrivelig..
    3 uger vil ikke føles som lang tid nok, men det er fordi Ghana er et sted hvor man allerede efter 1 dag har besluttet at man SKAL tilbage. I kan sagtens få 3 uger til at gå.

Forslag kunne være: de overnævnte, the monkey park, Kakuum Park (hængebroer), Cape Coast Casttel, Art Center, en dag ved poolen på et af de mange hoteller du kan låne dem, et hurtigt kig i kirken, beach party, sejleture & masser af snak ved stranden med de lokale osv..

Vil dog ikke forslå jer Mole Park, ligger for langt væk og det er elefanter, knuer, fulge og aber -skide spændende. Men gør det i Østafrika.

Anonym CamillaF

Andre der rejser til Ghana i perioden april-juni 2013?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account