This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Peaceloveandharmonie

Hej alle ..

Jeg skal til austarlien og asien her om at halvt års tid og jeg skal ud og se en masse spændende ting.. Derfor ville jeg hører hvad i syntes var bedst, at betale lidt ekstra og så få en guidet tur.. eller tage den på egen hånd? Jeg har set Kilroy har en masse oplevelsesture, er der nogen der har prøvet det? eller er der andre selskaber der kan anbefales ?

– Nanna

Anonym Sussie

Der er rigtig mange ting i asien, hvor man SKAL have en guide med pga sikkerheden. I australien kan man rigtig mange ting på egen hånd – visse ting er bare lettere på en guidet tur.
    Da jeg i 2004 skulle jorden rundt (min første rejse) bookede jeg en tur i Chang Mai – Jeg fandt senere ud af at turen kostede 1/4 af, hvad jeg havde betalt til Kilroy, hvis jeg havde booket den gennem selskaber som arrangerede ture. Du kan f.eks. i LP se, hvilket selskaber som arrangere en bestemt tur – book direkte og spar penge.
    I australien lærte jeg også det var bedre at ringe direkte til selskabet – bookede man en tur gennem et hostel kostede den mere, fordi de skulle have et service tillæg.
    Synes tit turen på egen hånd bliver bedre – og man kan engang imellem undgå turiskfælderne.

Anonym evo777

Men hensyn til asien så vil jeg halt klart anbefale ikke at forudbestille en guide, men selv bestille mindre udflugter og transport som man kommer frem. Asien er meget mere turistvenligt end Danmark mht transport- og udflugtsmuligheder og der er mange små butikker som kan arrangere udflugter og billetter. Det gør selvfølgeligt at man skal arbejde lidt mere for at planlægge og komme rundt, men oplevelsen er så også meget større efter min mening.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Det afhænger af temperament. Jeg synes tit det er irriterende at være en del af en gruppe, fordi guiden som regel altid begynder at fortælle hvad det nu er man ser inden hele gruppen er samlet. Man har endvidere ingen mulighed for at nyde seværdighederne i eget tempo, da man er afhængig af en tidsplan. Nogle gange er det dog befriende bare at købe en samlet tur, da det kan være lidt af en prøvelse f.eks. at sørge for transport fra den ene seværdighed til den anden.

Visse oplevelser er dog gode at have en guide med til. Trekking i områder hvor stierne ikke er særligt godt markerede er et meget godt eksempel på dette.

Anonym Peaceloveandharmonie

tak for de gode svar 😀

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account