Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502708
     Sandra på tur

      Hej. Jeg er en ung pige, som i dette øjeblik stadig har et år på gymnasiet, men som forfærdelig gerne vil opleve Afrika i det efterfølgende år.

      Mine spørgsmål er nu. Er det klogt som pige at tage afsted på ejen hånd? Eller bør jeg finde mig en rejsekammerat?

      Og, jeg har læst, at det kan være mægtig billigere at undgå div. selvskaber – som tager en masse penge for ingen ting, men nu er det jeg spørger hvor meget det er muligt at planlægge i landet? Når nu min tanke går på noget frivilligt arbejde, gerne i Sydafrika?

      Hilsner fra Sandra (der vil) på Tur

      #3502725
       Anonym

        Hej Sandra
        Jeg har selv rejst alene både i Afrika og Asien og kender til suset ved at stå der helt alene ude i den store verden og kunne klare alting selv. Men overvej det nøje der er også rigtig mange fordele ved at finde sig en rejsemakker. Det er fedt at have en at dele det hele med -både alt det fede, det sjove og endnu federe at have en rejsekammerat med sig når man er syg -ikke ret fedt at kravle ned på gaden efter vand og toiletpapir med feber og diarre! Nogle steder har jeg oplevet at det også kunne være vanskeligere at komme i kontakt med andre når jeg bare var mig. var vi to, sad vi måske og så ud som om vi havde det sjovt, andre kunne høre vi sad og snakkede om lige præcis det sted, dem ved nabobordet var på vej hen… Det kan nogle gange blive nogle meget lange kedelige aftener at være alene. Og så er man måske også lidt mere udsat når man rejser alene pige. Tænk dig godt om. Der findes mange steder at finde sig en god rejsemakker; her på siden, på jysk rejsebureau, på højskoler… og der kan man også finde frivilligt arbejde. se fx http://www.rondehojskole.dk.

        jeg vil ikke skræmme livet af dig, som sagt er det også fedt at være alene out there. god fornøjelse med alle rejsedrømmene og planlægningen i gennem 3.g.

        #3502738
         bunch

          Hej. Undskyld jeg skriver her. Men er i den lidt pinlige situation at jeg simpelthen ikke kan se mig ud af, hvordan jeg opretter en ny besked?
          P.s. Håber du finder ud af noget, lyder virkelig som en fin idé 🙂

          #3502785
           RGC

            Hej Sandra!

            Har ikke selv været ude i den store verden endnu…Men synes du skal tage et kig på http://www.lkhojskole.dk eller rejseholdet.info .Det er Løgumkloster Højskole, der laver rejseprojekter rundt om i verden. Blandt andet i Namibia og Sydafrika/Cape Town. De kører et månedskursus i november/december, hvor alt praktisk bliver planlagt og hvor du samtidig lærer lærer andre rejselystne unge at kende…..Ellers er det en mulighed at tage på et af deres lange kurser fra jan. til juni., hvor du kan vælge Rejseholdet der også er forberedende….Håber du kan bruge det til noget….

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account