This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stepher83

Hejsa
    Er der nogen, der har været en tur på toppen af mosesbjerget på Sinai i sommermånederne? Jeg ved at der er minusgrader om vinteren, men hvordan er det om sommeren. Hvad havde du på af tøj? Hvad havde du med i tasken? Nogle gode råd???
    Tak 🙂

Anonym DanielJohansen

Klimaet er hvad du gerne oplever i ørkenområder; virkelig varmt om dagen og tilsvarende koldt om natten.

Jeg var der i hvad der må have været starten af Juni måned. Det føltes ikke så koldt så længe du går.. men når du rammer toppen umiddelbart inden solopgang og ikke er i bevægelse længere er det bidende koldt! Fra solen står op går der til gengæld ikke meget længere end en time til halvanden før du igen savner en kold brise 🙂

Jeg bar en sweater og tynd vindjakke, hvilke var mere end rigeligt. Der er masser af lokale nær toppen der forsøger at tjene til dagen og vejen ved, at udleje uldtæpper hvis du er kuldskær.

Rigtig god tur!

Anonym stepher83

Tak for dit svar. Jeg overvejer at gå i en t-shirt og have en sweater i tasken (en lille rygsæk) sammen med vand og snacks. Evt have en ekstra trøje i bussen, da jeg husker fra mine rejselederdage, at busser altid har knald på air con’en.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account