This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sarah.r.s

Vi er fire piger der skal tre måneder til Indien, Thailand, Laos og Vietnam.
    Vi har læst os frem til at man skal gå langt mere “konservativt”, anstændigt og tildækket klædt, måske særligt i Indien, end man ville med samme temperaturer i Danmark.
    Men hvor tildækket er der tale om; er eksempelvis nederdel til knæene og t-shirt nok? Eller “skal” man iføre sig lange bukser for sin egen skyld?

Anonym Anonym

I Thailand, Loas og Vietnam betyder det ikke så meget. Kun når man skal besøge et tempel, skal man have dækket skuldre og knæ. I Indien vil det nok være rarest ikke at vise for meget. Jo mere bar hud I viser, des mere er de indiske mænd over jer. Så det er lidt op til jer selv. Goa er lidt mere afslappet.

Anonym Hanne

Som den anden gæst sagde, så er Sydøstasien så turistet, at befolkningen har vænnet sig til det.
    I indien vil jeg råde til at skjule ben og skuldre, og generelt være påpasselig med de indiske mænd.
    ellers skal i glæde jer SÅ meget til Indien! Det er simplethen det fedeste, og mest spændende land man kan forestille sig!

/Hanne

Anonym Marianne

Jeg var i 1998 2 mdr. i Indien – boede i henholdsvis Mombay, Varanasi og Goa. Gik med toppe, dvs. bare arme/skuldre og oftest sarong/nederdel, som ikke var for korte. Meget tøj købte jeg dernede, billig og behageligt til temperaturen. Jeg oplevede ingen problemer i forhold til min påklædning…. Glæd jer, vær dog forberedt på at indere er temmelig påtrængende -hvilket jeg oplevede som “værst” i de store byer. Rigtig god rejse…. er godt nok misundelig

Marianne

Anonym Marianne

Jeg var i 1998 2 mdr. i Indien – boede i henholdsvis Mombay, Varanasi og Goa. Gik med toppe, dvs. bare arme/skuldre og oftest sarong/nederdel, som ikke var for korte. Meget tøj købte jeg dernede, billig og behageligt til temperaturen. Jeg oplevede ingen problemer i forhold til min påklædning…. Glæd jer, vær dog forberedt på at indere er temmelig påtrængende -hvilket jeg oplevede som “værst” i de store byer. Rigtig god rejse…. er godt nok misundelig

Marianne

Anonym Vibs

Jeg har boet i Indien, og flytter tilbage sidst i januar, og det er slet ikke noget problem at klæde sig i toppe, dog ikke for nedringet, eller gå med alm. shorts, selv i de store byer. ja det er rigtigt at i vil få opmærksomhed, men det skyldes ikke kun jeres pålædning men bare det at i er hvide og piger. Desuden er det blevet mere alm. for de unge indere at klæde sig mere og mere vestligt.

Rigtig god tur.

Anonym Iben

Man kan ligeså godt forebygge problemer, før de kommer, og I vil helt sikkert miste respekt hos mange indere, hvis I går klædt med bare skuldre og bare ben, ligesom der vil være mange døre der vil lukke sig for jer. Respektér at I er i et land hvor man har andre tradtioner end herhjemme, og inderne vil tage imod jer med åbne arme!
    Jeg har været i Indien 4 gange og har hver gang både oplevet og fået at vide af inderne selv, hvor stor respekt det skaber at man klæder sig respektfuldt (gerne i indisk tøj), netop fordi de ved at vi ikke gør det i vores verden, og derved kan se at man respekterer deres alligevel.

Glæd jer, Indien er det dejligste land der findes, rædselsfuldt og smukt på een gang!

Anonym Anonym

indien er et dejligt sted, her kan alle være med:D

Anonym Anonym

indien er et dejligt sted, her kan alle være med:D

Anonym anonym

Hvordan er beklæningen i Vietnam?

Anonym anonym

Vi skal fremlægge i skolen om Vietnam og mangler noget info om bla. kulturfænomener, arbejde, kost, produktion, uddannelse, turisme, forrurening, milliø og økonomi! Håber at i vil hjælpe os med at finde nogle af svarene 😀

Anonym anonym

hallo

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account