This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MichelleØH

Hej alle sammen.

Er så småt igang med at tænke lidt på hvad jeg skal have med til en tur til sydøst asien og som gerne skulle sluttes af i Japan, hvor der er vinter på det tidspunkt der.

Jeg er lidt i tvivl om nogle ting som jeg håber og kan få svar på her, ved godt der findes en masse sider, men ville lige prøve her også:)

Hvis man skal på trekking tur feks, i thailand eller det bliver lidt køligt i nord vietnam er det så nok med en varm trøje eller er det en god ide at købe en jakke/fleece ect?

Toilet tasken, har set man kan få sådan en med en krog på så den er lettere og hænge og man kan folde dem sammen? er det en god ide eller ej?

Hvordan er det lettes og pakke rygsækken?, er det godt og bruge de der poser man kan købe, så tøjet ikke fylder så meget?

Jeg skal have en lagenpose med, men cotton eller silke?

Håndklæde? er det en god ide og have sådan et hurtig tørrende et med som ikke fylder? kan man godt bare tage alm med er det fint nok eller?

Myggenet, nogle som er bedre end andre? tænker på sådan nogle som kan hænges op på flere måder?

Pengebælte hvilken er bedst? er de gode dem til inden under tøjet? er virkelig i vildrede.:)

Medical kit skal selføgelig også med.

Jeg tror det var spørgsmålende indtil videre, beklager der er så mange:P

Håber der er nogle som kan vejlede mig lidt:)
    God aften

Michelle

Anonym Line

Det helt korte svar er, at hvis du mangler noget, kan du altid købe det der nede! Det eneste som virkelig betyder noget er gode sko og en god taske.
    Men her er svarene fra en ende af:
    1. Du skal tænke i lag-på-lag, ikke i varme jakker som bare fylder resten af turen.
    2. Toilettaske med krog er en god ide til værelser hvor der er fællesbad (her er der ofte meget lidt plads).
    3. Lagenpose ville jeg ikke tage med – de sælger dem alle steder i asien i silke.
    4. Der er håndklæder på alle hostels – få steder køber du dem for et lille beløb.
    5. Jeg har faktisk ikke mødt nogen som har brugt myggenet – sikkert fordi det er svært at hænge op.

Anonym Anonym

Jeg følger heeelt sikkert med her 😉 Jeg rejser til Asien om 13 dage, og har prøvepakket min rygsæk (70 liter) her til aften. Det kommer klart til at give pladsproblemer.. 🙂 Åååh neej!

Rikke

Anonym dexter

Rikke, bare gør som line siger og køb det hele der nede. 🙂

Anonym crusader

Jeg vil så sige at jeg er enig, men samtidig uenig. Jeg prøver som regel at pakke alt hvad jeg har brug for hjemme, så jeg netop ikke skal ud og købe en masse når jeg rejser…..men samtidig prøver jeg at rejse så let som muligt.
    Angående håndklæde vil jeg klart anbefale dig at købe et hurtig tørende…det er ret ufedt at have et vådt håndklæde i tasken. Myggenet hænger der ofte de steder man sover og det er min erfaring det ikke kan betale sig at have det med. Pengebælte er en super god ting især når du rejser fra et sted til et andet. Toilettaske….tænker det vel er en smags sag….syntes selv de fylder for meget.
    Angående tøj…ja s¨er lag på lag super. Har altid selv 1 – 2 langærmede tshirts, 1 hættetrøje og en regnjakke 1 par bukser, 2 shorts, 4 tshirts, på denne måde er man rimelig dækket ind hvis man skal i bjergene hvor der kan være køligt (husk, evt. hue). Jeg rejser ikke med lagenpose men de kan være super. Har selv et mini letvægtssovepose….syntes ofte den har været fantastisk i bjerge og lange bus/tog ture.
    Generelt syntes jeg man skal medbringe så lidt som muligt da man jo bare kan vaske, men det er rart at være dækket ind hvis man ved man ikke kun skal være på stranden!

Anonym Rikke&Kasper

Jeg prøver virkelig også at pakke så lidt som overhovedet muligt, men alligevel kommer det til at fylde en hulens masse 🙂 Bare det at have kontaktlinser med til 3 måneder fylder lige pludseligt helt ekstremt. Jeg må igang med en grovsortering.. 🙂

Michelle, jeg synes det er en god ide at tage et hurtigttørende håndklæde med! Jeg skal selv ud og have købt et en af de nærmeste dage. Der er ikke noget værre end at pakke et vådt håndklæde ned!

Anonym MichelleØH

Tusinde tak for alle de gode råd og svar.:)

Jeg er helt klart blevet klogere endnu engang tak 🙂

Rikke du må have et super fantastisk tur, jeg vil lige høre dig om du kun har et håndklæde med?:P

Anonym Anonym

Meget få rejser med deres eget myggenet. Det afhænger selvfølgelig hvor godt beskyttet du vil være overfor f.eks. malaria og dengue feber. Personligt har jeg altid et med.
    Angående myggenettet, så afhænger det af dit budget. Jeg har rejst en del gange i asien på lav budget og der har kun været myggenet få gange. Vi har altid myggenet med og så længe du tager en tøjsnor eller reb med hjemmefra, så kan du altid finde ud af at få det hængt op. Selvfølgelig skal det være et myggenet med ophæng i midten.

Anonym Rikke&Kasper

Michelle, jeg tror at vi tager et hurtigttørrende håndklæde med hver – dog har vi snakket om at vente med at købe ét dernede. Vi er ikke lige helt enige på det punkt endnu 😉 Og tusind tak! 10 dage, så tager vi afsted, så nu skal der snart pakkes for alvor. Det er bare lige det der med kunsten at begrænse sig 😉 Hvornår skal du afsted?

Lars, jeg synes godt nok at 7kg lyder af lidt. Vi er to, der skal afsted i 3 måneder og vi har en rygsæk hver på 70 liter. Herudover har vi en rygsæk på 27 liter til kamera, pas, papirer, m.m. Jeg ved godt at man skal begrænse sig, men lige frem 7 kg? 🙂 Det kan være at jeg bliver overrasket og ændrer mening, når jeg er hjemme igen 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

held og lykke med det hele. Det bliver en kanon rejse i kommer på . Husk lige kopier af alle jers rejse papier scan dem ind, plus kopi af jers pas,scan det, så i ikke har det med over det hele.
    God rejse og nyd jers frihed. lars

held og lykke med det hele. Det bliver en kanon rejse i kommer på . Husk lige kopier af alle jers rejse papier scan dem ind, plus kopi af jers pas,scan det, så i ikke har det med over det hele.
    God rejse og nyd jers frihed. lars

Anonym MichelleØH

Hej igen Rikke 🙂 Jaa nu der ikke lang tid til den skal pakkes foralvor 🙂 det bliver så fedt.!!!

Okay, altså jeg vil nok selv tage et med hjemme fra og så måske købe et ekstra dernede hvis der er brug for det, mht til strande osv.

Jeg skal først afsted i august så der er lidt tid til i nu..

Hvilke lande skal i til? og har i fået oprettet en rejseblog?:)

Anonym Anonym

Du bliver overrasket og ændrer mening, når du kommer hjem. Personligt rejste jeg også selv med en 70 L taske den første gang, anden gang blev det en 45 L og efterhånden er jeg kommet ned på 35 L med 7 kg i og det er bare meget mere behageligt

hej.
    Husk altid at rejse ledt, det er selt ikke nödvendig med en stor ryksaek, jo mere du tag med, jo mere har du og passe på og man glemmer altid noget af det,Jo letter du rejser rundt, jo hurtiger kan du komme frem og letter,alle mine backpacker år, har jeg kun haft 7 kilo med, passer med håndbages i flyvet, så når du lander, skal du ikke vente på din ryksaek,
    Husk når du rejser rundt i asien og du rejser med bus og tog kan du hurtig komme frem,
    Det der er vigtig og have med på rejsen er dit gode humör,
    Tag lidt töj med, ikke noget med myggenet, og soveposer, håndklaede af de små er ok, det er vigtig og snak med din laege om en penselin kur det er altid godt at have med, ellers köb dig fem, det er så billige i östen,når du skal til japan köber du det varme töj i sydöst asien, billiger, det samme med vitenam, husk at rejse let, det vinder du på, hilsen, lars

Anonym Rikke&Kasper

Michelle: Det bliver heldigivis august før du får set dig om. Jeg synes at tiden er fløjet afsted! 🙂

Vi skal til Thailand, Malaysia, Borneo og Bali. Vi rejser den 2. juni og kommer hjem igen den 28. august. Vi har studiestart hhv. den 30 august og 1. september, så vi kan vist ikke strække den længere 😉

Ja, vi har lavet en rejseblog via blogspot.com, men jeg synes også at kilroy.dk udbyder nogle fede blogs, så jeg overvejer at skifte 😉 Hvad med dig?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account