This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej 🙂

Min veninde og jeg skal til Mellemamerika i 2-3 måneder til Januar. Vi har begrænset os til kun at besøge to lande da vi ikke er sikre på hvor langt vores penge rækker.

Vi er sikre på at skulle til Costa Rica, men er i tvivl om hvorvidt det skal være Panama eller Nicaragua der er det andet land vi besøger.

Da vi regner med en masse natur og strande på Costa Rica, kunne vi godt tænke os at besøge det af landende, Panama eller Nicaragua, med mest kultur/historie, hvilket af disse lande ville være bedst til dette?
    Og hvad er fordelene/ulemperne ved Panama og Nicaragua?

Andre gode backpacker råd, også om Costa Rica, modtages gerne 🙂

På forhånd tak!

/Olivia

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .helt klar nicaragua,fedt land at rejse i, men hovedstaden skal i ikke opholde jer i, men Granada og leon,super gode steder.
    Tjek op på det over nette eller loney planet.lars

Anonym Maria

Hej Olivia

Begge lande er helt fantastiske, men Panama er en del dyrere at rejse i. Taget jeres budget i betragtning ville jeg vælge Nicaragua, specielt fordi i har valgt at rejse i Costa Rica der er relativt dyrt (alle pengene værd selvfølgelig).

I forhold til kultur og historie, er Leon helt klart stedet i Nicaragua. En bytur rundt her er en kæmpe oplevelse.

Jeg vil desuden anbefale jer også at se noget af Nicaraguas natur. På trods af det ligger op af Costa Rica,har det noget andet at byde på og jeg ville f.eks. mene at en tur i båd langs kysten udenfor San Juan del sur er et must Nicaragua. Her kan i se kæmpe gyldne klippeformationer der torner op langs kysten hvor azurblå bølger kaster sig mod dem. Klippeformationerne er så smukke og golde, og med kaktusser der pynter dem og omridset af Costa Ricas kontinent i horisonten er det virkelig en oplevelse i skulle unde jer selv.

Endvidere ville jeg anbefale jer Corn island hvis dykning har jeres interesse. Her er virkelig dejligt og både dykning og snorkling er som at hoppe i et akvarium.

Lige et par ekstra rejsetips:
    Tag en uges spanskkursus, det koster næsten ingenting og i kan opholde jer i en lækker by imens (de har spanskkurser næsten alle steder derovre). Igennem et spanskkursus kommer i helt tæt på kulturen, da jeres lærere vil være lokale. De vil endvidere helt sikker kunne give jer tips og måske gode tilbud på oplevelser i landet i ellers aldrig havde fået. Endvidere vil i på resten af rejsen kunne få et godt grin med de lokale fordi i nu kan kommunikerer helt basalt med dem når i skal bestille mad, billetter eller andet.

Brug guider: Selvom budgettet er stramt, så brug penge på en guide hvor det er der (f.eks. i Leon). De lokale ved så meget mere end i kan læse jer til i lonely planet og ofte kan de gøre historierne så meget mere spændende og levende fordi de selv er en del af den historie de fortæller. I Leon er den bedste guide f.eks. selv en gammel guerilla soldat der giver rundture og fortæller ikke kun byens, men også hans historie. For mig var det en helt speciel oplevelse.

Vær opmærksom på hvilke ture i vælger og hvilke parker i vil støtte, særligt i Costa Rica hvor naturen mange stedet er presset af turisme. Ud over den oplagte moralske grund til at undgå disse steder, giver det altså også en rigtig dårlig smag i munden og dermed en ødelagt oplevelse hvis man vælger sådan en tur. Hvor fedt er det f.eks. at se en skildpadde lægge æg i Costa Rica, hvis man vælger den billige udgave hvor 30 mennesker står om skilpadden og en guide lyser den i hovedet når den kommer op på stranden og lægger æg. Skildpadden bliver super stresset og hvad der skulle have været en fantastisk oplevelse for jer, bliver en dårlig fornemmelse i maven over at have betalt penge for det der foregår.

Nå, ikke mere fra mig – nyd jeres rejse – der er virkelig helt fantastisk derovre!:)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account