This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Toan

Hey hey..
    For en uge siden kom jeg i tanke om at jeg skulle vaccineres pga. at jeg skal ud og rejse i NÆSTE UGE…
    Først 3 mdr i Australien derefter 1 mdr i Vietnam..
    Jeg kan ikk nå at få mine vacciner, men så tænkte jeg.. nogen derved om det kan lade sig gøre at blive vaccineret i Australien for Japansk Hjernebetændelse ? 🙂

Og malariapiller? kan man købe dem udenvidere eller skal man have en recept ? 🙂

Anonym Claus

Du kan sikkert blive vaccineret i Australien, men risikoen for at få japansk hjernehindebetændelse er ikke særlig stor. Jeg ville helt undlade at få den vaccination og spare de penge.
    Malariapiller skal du have på recept. Ring til Statens Seruminstitut eller egen læge og hør, hvilke der er bedst til dig.

mvh
    Claus

Anonym Henrik-b

Ring til udlandsvaccinationen!
    Jeg er lige blevet vaccineret igennem dem, de er ganske flinke og har korte ventetider 🙂

Anonym Kasper

Jeg skal til Vietnam, Thailand og Cambodia her til januar, og jeg er blevet vaccineret med både stivkrampe+drifteri, twinrix (hepatitis A+B) og japansk hjernebetændelse.

Det var egentlig de første to jeg bare havde sat mig op efter at få, men jeg sad og tænkte det igennem og jeg plejer sgu altid at komme til skade når jeg er på ferie, så det skulle lige passe hvis jeg kom ud for at blive smittet.

Så vil jeg hellere betale de 2200 kr det kostede med japansk, end at gamble for mit liv, hvis uheldet skulle være ude.

Som der er skrevet så giver statens seruminstitut en ret god guideline til hvad der er anbefalet.

Anonym Tine

sandsynligheden for at få japansk hjernebetændelse er 1 til 400.000 og måske endda 1 til 5 mio. (det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af min læge).

Derudover er det vist endnu lavere uden for sæson (maj-sep, tror jeg)
    så kan man jo vurdere om man vil give flere tusind for det…

Anonym Mie

Jeg skulle ikke have japansk hjernehindebetændelses vaccinen da jeg rejste i de nævnte lande. Og heller ikke malariapiller.

Anonym Rikke&Kasper

Hvilke vaccinationer man skal have eller ikke skal have, bør være noget man selv tager stilling til i samråd med ens egen læge..

Største delen af dem der sidder herinde som fraråder folk at få den, er jo fordi de selv har været for nærrige til at betale det den koster..

Men man KAN jo være uheldig og blive smittet, og så vil jeg personligt hellere have givet de 1-2000 for vaccinen, end at få min ferie ødelagt og måske påvirket resten af livet..

Både mig og min kæreste valgte at få den, da vi var afsted..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account