This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!

Jeg har netop bestilt et 4 måneders ophold (1 måned i El Salvador og 3 måneder i Guatemala), hvor kost og logi er inkluderet i prisen, da man rejser ud som volontør med organistationen Global Contact..

Det jeg godt ku tænke mig at vide er, hvor mange penge, jeg skal regne med at have med som lommepenge og KUN lommepenge.. Jeg mener at have læst et sted at man skal regne med ca. 3000, hvilket jeg umiddelbart synes lyder som meget lidt til 4 måneder, men det er selvfølgelig også kun til fornøjelser og souvenirs.. Jeg har dog tænkt mig at tage mere med end det, men er der nogen der har været i disse lande, som kan komme med et slag på tasken over, hvor mange penge, man ca skal regne med, når kost og logi allerede er betalt for??

Bagefter dette ophold, har jeg planlagt at rejse videre til Californien, hvor jeg skal mødes med en veninde.. der har vi tænkt os at bo på billige hostels og sætter oplevelserne før boformen.. Nogen der kan gi et bud på, hvor meget jeg skal regne med at bruge på Cali? (både med fly fra Guatemala til San Fransisco, kost og logi, oplevelser, ja ALT) Vi skal være der omkring halvanden måned..

På forhånd tusind tak for svar =)

Anonym Anonym

Hov, og selvfølgelig også med flybillet fra Cali og hjem til DK igen =)

Anonym Rasmus

Altså priserne i de 2 centralamerikanske lande er lave. Men da jeg boede hos en lokal familie brugte jeg alligevel en del penge.. Man er på en del ture i weekenderne og hvis man er steder hvor der også er andre unge mennesker skal man ud og spise og evt en tur i byen en gang i mellem.. I El Salvador er der en masse shoppingmuligheder i de “smarte” dyre steder af hovedstaden men resten af landet er det svært at bruge ret meget. I Guatemala vil du sikkert også tage længere ture til Tikal, Monterrico osv og det koster.. Men ca 2000-3000 pr måned kan gøre det.. mindre hvis du bare bliver i den by du er stationeret.. Hvis du booker flybilletter gennem selskaber der har lavpris i den del af verden kan du flyve fra Guatemala til LA for ca 1000 kr..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account