This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Emillund2303

Hej alle.

Så er der ikke langtid til mit fly letter mod Brasilien.

Men der er opstået et par spørgsmål i forhold til penge situationen?

Jeg har fået anskaffet mig et ekstra kreditkort, så jeg nu har 2. Men hvor mange penge skal jeg hæve hjemmefra?

Har hørt det er en god idé, at tage Amerikanske dollars med, men igen, hvor mange?

Jeg skal bo på div. hostels og regner med at bruge penge på dykker og lign. aktiviteter

Mvh
    Emil

Anonym Claus

Nødpenge er simpelthen essensielt at have med. Særligt når du rejser alene. Du har ganske vist et ekstra kort med, men det kunne jo også strejke. Så det er vigtigt at have lidt at kunne trække på. Jeg vil sige 150 USD i små sedler, andre vil måske sige 100. Men du skal gemme dem forskellige steder i rygsækken.

Derudover vil jeg anbefale dig at tage lidt usd til at starte med. 5-600 i kontanter. Det koster dig jo alligevel 30,- + en pct sats at hæve i en automat. De penge kunne du ligeså spare ved at bruge kontanter i starten.

mvh
    Claus

Anonym Tine

Ja, tag to kreditkort med og hold dem seperat.

Jeg vil give claus ret i at man skal have nogle nødpenge med. Jeg vil anbefale at du har lokalt valuta med. Du ved aldrig om bankerne af en eller anden oversag er lukket eller om du kan få en ordentlig vekselkurs for dine dollars. Jeg har altid lige lidt lokalt valuta med til at starte på, så skal man ikke tænke på penge som det første. Jeg vil anbefale at du har et par tusind med, så du kan køre længest tid muligt uden at hæve, men selvfølgelig er der risiko for at du får dem stjålet

Anonym Claus

Den brasilianske møntenhed – real – har hidtil været en lukket valuta. Det betyder, at det ikke har været muligt at veksle til real udenfor Brasilien eller i dets nabolande. Det er muligt, det har ændret sig i takt med Brasiliens øgede status på det økonomiske marked.

Jeg vil dog stadigvæk anbefale dig at tage kontante USD med til Brasilien. Du vil med garanti kunne veksle penge i lufthavnen. Tjek evt på x- converter vekselkursen på brasilianske real mod USD. Ring evt til Forex valutaveksling og spørg om de ligger inde med reals. Og hvad det i givet fald vil koste at købe reals i DK.

Og så vil jeg jeg lige sige til Tine, at det der med lokalt valuta afhænger altså om, hvor du skal hen. Burmesiske Kyat er altså kun at finde i Burma. Eller bolivianske peso, som kun kan betale sig at købe i Bolivia.

USD gælder overalt.

mvh
    Claus

Anonym Emillund2303

Først og fremmest skal du have en stor tak Claus! For alle de spørgsmål du har besvaret!

Dernæst for du så et spørgsmål mere…

Du skriver 2 gange USD, vil det betyde, at du ikke synes man skal hæve nogle Brasilianske kontanter inden afrejsen?

Anonym Tine

Fair nok. Har aldrig været i Brasilien, så havde ikke lige sat mig ind i det, mente selvfølgelig at det var hvis det kunne lade sig gøre 🙂 My bad, Claus 🙂

Anonym DenSotBat

Я для себя выработал схему Бонусы + Торговые сигналы + Индикатор подтвержающий сигналы.
    Бонус для уменьшения рисков, Индикатор и Сигналы для торговли. Такой пакет можно попросить у ребят с Трэйдерсхаб.

Бесплатные индикаторы ищите тут.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account