This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hauge

Jeg har hørt fra mange hvor mange penge de har brugt på deres rejse, nogen siger de bruger så og så mange penge pr. dag i de forskellige lande.

Men, hvor mange penge skal man sådan ca. regne med at bruge hvis man vil rejse rundt i asien i 6 mdr. (Rusland, Indien, Thailand, Vietnam, Laos, Malaysia, Kina og Filipinerne)
    inklusiv flyveture og det hele?

Anonym Henrik

hej

Det er stor forskel på hvor mange penge man bruger på rejser da folk er så forskellige , nogen vil overnatte på gaden og andre i luksus hoteller jeg selv kræver ikke det helt store men det skal heller ikke være sådan at man ikke har det godt i ferien jeg har selv brugt ca 22000 kr på 2 mdr inkl. flybillet thailand , laos , vietnam jeg valgte at bo på guesthouse de fleste af stederne da der er mange gode imellem , jeg har kun købt flybillet i DK da der ikke er noget problem at finde nogen steder at overnatte . så det er mit råd til dig , da der er et hav af muligheder .
    god rejse

Henrik

Anonym Anonym

Hej

Du skal være varsom med hvor meget folk fortæller de har brugt!
    Ikke fordi nogen er uærlige, men nogen gange glemmer vi lige hvor meget vi betalte inden vi tog hjemmefra.
    F.eks. skal du have en ordentlig rejseforsikring, og et par vaccinationer skal du også lægge oven i.
    Husk disse udgifter når du regner dit buget ud. Har man allerede en masse vaccinationer tænker man måske ikke over at det også er en relativt stor udgift for en førstegangs rejsende til østen. Regn med 1500-4000 Kr. plus malaria afhængig af hvor meget du vil sikre dig selv.
    For de mest almindelige uden malaria vil det sikkert blive omkring 2000,-
    Men prøv evt. at henvende dig til “jysk rejsebureau”, der udgiver nogle bøger der hedder: “Strejftog”. De er gratis og kan afhentes på deres adresse nærmest din bopæl. Her er det folk der selv rejser meget der er forfattere.
    God rejse. Måske ses vi afhængig af hvornår du er der ude.

Flemming

Anonym Carina.

Normalt kan man regne med en tommelfingerregel, der hedder 10000 kr/måned i de lande, du nævner. Og det er altså med alt: vaccinationer, flybilletter, forsikring, selv udstyr ja – ALT. Når du skal være væk i 6 måneder, kan du godt regne med at slå ca. 10000 af prisen – hvis altså du ikke regner med at flyve så meget osv. Så 50-60000 kr alt inkl.

Det er i hvert fald mit bud på en samlet pris. Men selvfølgelig kommer det også an på hvor lang tid du skal være i hvilke lande. Har du feks. planer om at være lang tid i Rusland, ved jeg fra erfaring, at det er dyrt – hvorimod hvis du skal være flere måneder i Indien, så kan du bruge meget, meget mindre, der er det nemlig dejligt billigt alle steder.

Så hvis du ligeledes mangler oplysninger om ca. beløb for de enkelte lande, så må du endelig skrive igen 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account