This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Annabell

Hey.

Min kæreste og jeg tager til Peru, Bolivia & Cuba til vinter, 2 måneder cirka. Vores udgangspunkt er egentlig at vi skal til bryllup i Peru, men når nu man alligevel er taget afsted, så…

Vi planlægger kun i store træk, men vil selvfølgelig have en pejling inden vi tager afsted, så vi ikke bare rejser rundt og “spilder” tiden. Vi er begge meget aktive, har stor erfaring i at klare os på egen hånd i naturen, og vil helst undgå at vores rejse bliver alt for meget en turist tur.
    Derfor: hvad vil I anbefale at vi oplever, ser, besøger, spiser, kravler op på, bevæger os henover? Det ville være fantastisk hvis vi kunne komme lidt uden om de gængse turist-ruter, men alligevel få det bedste ud af landene. Vi ved godt, at 2 måneder ikke er alverden, så det er med fokus på, at selve rejsen er et mål sig selv, at vi tager afsted.

Jeg håber på gode idéer fra jer der har erfaring fra nævnte lande.

Tak, Anna.

Anonym Claus

Det nordlige Peru (Chiclayo, Caramarca osv) har ikke så mange turister.

Cochabamba, Samaipata og La Paz har heller ikke voldsomt mange turister.

Men turister er der, dog er højsæsonen først i juni-juli mdr. Der er også lidt med regntid, som I måske skal tage lidt højde for, hvis I havde forestillet jer, at I skulle vandre.

I har sikkert hørt om Machu Pichu, og det er et must, når man er på de kanter, turister eller ej. Det bør I ikke gå glip af.

mvh

Claus

Anonym Anonym

Hej. Jeg har været på Cuba i 1 måned for nogle år siden. Vi undgik helt det område der hedder Varadero, som er et område kun for turister og det kan jeg kun anbefale at gøre. Langt det meste af tiden boede vi i Casa Particulares -hos private, som udlejer værelse(r) og laver mad til gæsterne (billigt) – standarden var meget svingende, men bl.a. lonely planet har forskellige anbefalinger som er værd at tjekke ud.
    Ikke så langt fra byen Remedios fandt vi den mest fantastiske bounty-strand, hvor der slet ikke var nogle turister – den hed “La playa perla blanca”. Måske er der kommet turister til siden, det ved jeg ikke.
    Vil også anbefale jer at besøge Trinidad – selvom der er flere turister end i fx Remedios, så er denne gamle, fredede, smukke by helt sikkert et besøg værd. Der boede vi i øvrigt i den lækreste Casa Particulares (kan evt. prøve at finde nærmere info om den hvis det har interesse).
    Og så skal I huske at drikke en masse piña coladas og mojitos 🙂
    God tur!

Anonym Anna

Bestemt det har interesse at høre mere om den lækreste Casa Particulares c”,) Og det med Mojitos og Pina’er har allerede på listen.. blandt andet derfor at vi har Cuba som endestation – noget med at rejse rundt den første tid, og holde ferie til sidst.
    I øvrigt tak for alle gode kommentarer indtil nu, Anna.

Anonym max

Der er stort set ingen steder i Bolivia som er overrendt af turister – måske lige på nær Salar de Uyuni. I Chuquisaca provinsen skal man sgu lede længe efter en turist. Eller tag til Gran Chaco eller måske en tur rundt i Santa Cruz…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account