This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ditchen

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en tur til sydamerika til sommer i juli/august. Vi vil gerne rejse i ca.1½ måned, men har lige lidt problemer med at beslutte os for hvor vi skal tage hen, og hvor meget vi skal være realistiske at regne med at kunne nå på den afsatte tid…

Vi har talt en del om særligt Peru, men regner med at besøge et land mere – her har vi snakket om Equador, ikke mindst for at opleve Galapagos-øerne, som jo skulle være helt fantastiske!
    Vi har også snakket om Brasilien.. Ja, vi kan som sagt ikke helt bestemme os:)

Er der nogle, der kan kaste lidt lys over, hvor meget vi kan nå uden at tage munden for fuld, nogle der kan give lidt gode råd osv. eller måske har oplevet nogle lande, der bare må ses…???

Tak:) Ditte

Anonym sophiekongsbak

Hej Ditte.

Det lyder som et spændende projekt, jeg har selv boet ca 8mdr i Ecuador, så jeg kan kun tale godt om det land…
    Jeg skriver sådan set fordi jeg vil advare dig mht flybilletter i juli/aug. Har været på udkig efter en flybillet til Quito med rejse i aug, og har droppet det igen pga de tårnhøje priser. Aug er midt i højsæsonen, så jeg tænker bare om I overhoved kan få flybilletter til Peru/Ecuador uden at skulle betale op til det dobbelte i pris.
    Den var bare en lille advarsel, men ellers held og lykke med planlægningen.
    Hilsen Sophie.

Anonym Erik

Hej Ditte,

Bare det var mig, der skulle derned igen. Sydamerika er et fantastisk kontinent at være backpacker i; masser af søde og hjælpsomme mennesker i næsten alle lande, og super billigt både at bo, spise og rejse. Vi (min kæreste og jeg) var i næsten samme situation som jer, nemlig at vi havde et par måneder og gerne ville nå at se så meget som muligt. Jeg er helt enig med dig i at Galapagos er et must, hvis man har råd til det. Det er virkelig fantatisk. Af andre rejsemål, bør man især bruge meget tid på Peru, hvor Cuzco og Inca Trail, Titicaca søen og Arequipa med Colca Canyon er gode bud. Derudover var min helt personlige favorit saltsletterne i det sydøstlige Bolivia. Naturen nede i dette hjørne af Bolivia er helt fantastisk. Turene udgår som tredages ture fra den lille by Uyuni, der kan nås med bus fra La Paz. Man kan oplagt kombinere med et besøg i byen Potosí der er den højest beliggende by af sin størrelse i verden. I Potosí er den helt store attraktion et besøg i minerne, der er en ganske speciel oplevelse. Alt i alt vil Bolivia og Peru være en god kombination. Hvis I kan nå det kan I jo tage hjemrejsen via Iguazú vandfaldene og Rio eller Buenos Aires – vi var meget begejstrede for Buenos Aires, der adskiller sig meget fra de fleste andre byer i Syamerika ved at have et europæisk skær over sig.

Skriv endelig tilbage, hvis du har flere spørgsmål, og frem for alt god fornøjelse med planlægningen (der jo er en ganske væsentlig del af fornøjelsen… 😉

Hilsen Erik

Anonym Ditte

Hejsa! Tak for jeres svar – har først set dem nu – troede jeg fik besked over mail, hvis der var nogle, der svarede, men men..:)
    Sophie: Vi har fået flybilletter t/r for 9200kr per person, hvilket vi finder ret rimligt, men vi har heller ikke det store sammenligningsgrundlag… Det var igennem jysk rejsebureau, hvis du skulle være interesseret…
    Og Erik, vi har faktisk bestemt os for netop Peru og Bolivia – og slutter så af med en uge i Rio – helt perfekt!!!
    Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre, hvad du og din kæreste gjorde mht. at komme fra Lima til Cuzco(hvis i da rejste den vej..) Vi har hørt meget dårligt om busturen melem de to destinationer…

Mvh. Ditte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account