This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jakobsenpernille

Hejsa.
    Jeg satser strækt på at tage en mrd til Peru til september. Jeg vil gerne opleve noget af det sydlige Peru ( fra Lima og ned) og selvfølgelig den legendariske 4 dags Inka treck. Jeg regner med at have omkring 24 dage i Peru, inden jeg nede ved Puno rejser ind i Bolivia for at tage ned og oplever området omkring Salar de Uyuni. Jeg er udemærket godt klar over, at det kommer til at gå lidt tjept det hele, men kan ikke være afsted længere tid.
    Mine spørgsmål er:
    Hvad har i brugt af penge på en lille mrd i Peru, hvor i ikke har sparet penge på oplevelser men mere på hostel??
    Er der nogen der har fløjet fra La Paz og til Lima – og hvad har prisen sådan cirka været??
    Er busselskaberne pålidelige i Peru – eller skal man ligge 3-5 timer mere til transporttiden??
    Håber at høre fra jer.
    MVh
    Pernille

Anonym Pjotsen

Hejsa,

Jeg er faktisk selv igang med at kigge lidt på nogenlunde samme rute som dig – hvornår tager du afsted?

Pia

Anonym guest

Hej brugt ca. 6000 sidste år i juli i peru… jeg boede på hostels alle steder, og spiste ret billigt og brugte i stedet pengene på ture.

Busserne er rigtig gode… og husk (hvis du er god til spansk) at prutte om prisen på turene. Det kan sagtens lade sig gøre. De dyre luksusbusser er lækre, men hvis du godt kan klare lidt flere stop (du skal herfor lægge lidt mere tid til) og ikke at køre i liggebus er der rigitg mange penge at spare (du kan komme afsted mange gange til 10 % af prisen på luksusbusser).
    Men se de dyre busselskabers rejsertider på nettet, de er ret pålidelige, og vælg så et andet selskab!

Anonym jakobsenpernille

Mange tak for dit svar –
    Kan du anbefale nogle selskaber? Tænker både på bus og på inka treck???
    Og ikke mindst hostel som du synes var gode og billige? Det er altid rart at høre vad andre har haft erfaringer med.

Anonym Guest

Der er et utal af selskaber, og det er lettest bare at checke afgange og priser når du kommer dertil. Var selv med min. 15 forskellige selskaber. De billige har mange korte stop, de dyre kun aftale… Men jeg ville stadig vælge de billige. Men har ikke haft en eneste oplevelse hvor jeg blev snydt eller kom et forkert sted hen.

Inka trail: Der er mange veje til Machu Pichu. Herhjemmefra kan du købe en meget dyr pakke til det oprindelige Inka trek. Når du kommer til Cusco er der dog så mange selskaber, der er nok flere hundrede butikker der tilbyder forskellige ting. Der er ture hvor du tager toget, og bare bliver rundvist, der er ture med tog og en dags trek. Der er jungle trek med mountainbike og trekking… Så der er mange muligheder, og man kan booke fra dag til dag. Det er kun det dyre “oprindelige” de sælger herhjemme der er så dyrt. Så det er op til jer hvad i vil. Men det er intet problem at komme til Machu Pichu, også hvis man bestemmer sig dagen før.

I Cusco boede jeg på Loki, et meget stort hostel, men et “partyhostel”, jeg mødte rigtig mange spændende mennesker der, men det kommer an på hvad man er til. Hvis man er til nattesøvn er det ikke stedet. Men kig i Lonely Planet, de hostels de anbefaler er som regel ret gode…

Rigtig god tur, Peru er fantastisk, bare undgå Lima!

Anonym Ballegaard

jakobsenpernille og pjotsen
    Jeg planlægger også noget lignende den omtalte i tur i september til Peru/Bolivia – dog umiddelbart i modsat rækkefølge og i både sept/okt. Er der nogen af jer der har fundet nogle billige flybilletter, eller kan enbefale nogle gode steder at lede???

Alle gode råd modtages gerne 🙂

Anonym jakobsenpernille

Jeg købte mine igennem Jydsk – de var billigst når jeg skal lande i Lima og have afrejse fra La Paz – jeg gav lige omkring de 7000kr.

Vores problem er at Inka treck til de datoer vi kan tage afsted, allerede ER udsolgt!!!!! Så vi er lidt på spanden! Men er nysgerrige efter om nogen ved om der bliver solgt nogle ekstra pladser i selve Cucso??????

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account