This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MetteK

Hej
    Min kæreste óg jeg tager i juli og august måned til Peru og Bolivia. Vi vil rigtig gerne høre om gode råd til gode steder der bare må ses/besøges – både de steder der er turister men også meget gerne steder der ikke er så turistet. Vi er tvivl om hvilket af landene vi skal bruge mest tid på eller om de skal have lige lang tid????
    På forhånd tak
    Mette

Anonym Carina

Hejsa.

Hvis I har ca. 2 måneder ialt, så ville jeg nok ca. prioritere de to lande lige meget, altså ca. en måned hvert sted. Mange underprioriterer Bolivia, hvor der bare er så meget at se og færre turister, så det synes jeg er helt vildt ærgeligt…

Mht. steder, jeg kan anbefale, så er der mange 🙂 Men her er et udvalg:

Peru:
    Cuzco – selvfølgelig, man kan næsten ikke have været i Peru uden at tage til Cuzco. Fra denne by kan man komme ud at se Machu Picchu – overvej en firedages tur af inkatrail – det er fantastisk flot natur. I skal nok bare tænke på, at der er rigitg, rigtig mange mennesker i Cuzco i sommermånederne, så jeg ville overveje at bestille turen hjemmefra – da jeg var der i september var der en måneds ventetid på disse ture ved de fleste bureauer.

Puno. Herfra kan man tage på ture ud på Titicaca søen. Man kan bl.a. komme på flerdagesture, hvor man kan sove privat ved en familie ude på en af øerne, det synes jeg var en virkelig god oplevelse.

Af mindre turistede steder kan jeg anbefale Ayacucho og især Andahuaylas – det er to byer på vejen fra Lima til Cuzco, hvor du nærmest ikke ser en turist. Der er masser af indianere, hyggelige markeder og gader, hvor man bare kan gå rundt og nyde stemningen. Et par timer fra Andahuaylas er en sø, jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men der var virkelig smukt ude – der ligger nogle ruiner kaldet Sondor.

Bolivia:
    Rurrenabaque – en superhyggelig lille by i junglen. Her er ret turistet, men man kan komme på nogle fede ture herfra. Det, alle gør, er at tage en 3 dages tur til pampasen, hvor du sejler og går og ser en masse dyr – feks. alligatorer, anacondaer, fugle osv. Desuden kan man komme på ture i junglen i alle de dage, det skal være, hvad ikke så mange gør – men det er altså rigtig fedt.

Potosí. I Potosí er en mine, som er en af mine “favorit”oplevelser i Bolivia. Her kan man komme ned og se de umenneskelige arbejdsforhold, som arbejderne arbejder under.

Salar de Uyuni. Dette er et af de smukkeste steder, jeg har set. De fleste starter denne 3-4 dages jeeptur gennem saltørken og fantastiske bjerglandskaber fra Uyuni, men overvej at gøre det fra byen Tupiza – det er en fed mulighed for at komme lidt væk fra alle andre turister og man slipper for alt bøvlet med at finde ud af hvilket selskab, man skal bestille ved, der er nemlig ikke så mange at vælge imellem. Tupiza er desuden en by, hvor man kan opleve lidt af “det vilde vesten” – man kan komme på rideture osv, men også bare cykle rundt hvis man ikke lige er til heste…. Klart et sted jeg kan anbefale, og som alle andre ikke tager til.

Det var mine favoritsteder – skriv endelig igen hvis du vil have flere oplysninger eller detaljer.

Anonym Anonym

Hejsa!

Jeg har ikke været i Bolivia, men elskede Peru! Jeg havde 1 måned til at se hele Peru, og jeg må sige, at det var lige i underkanten… Vi stressede lidt for meget rundt, fordi vi gerne ville se ALT. Til gengæld fik vi nogle fantastiske oplevleser – her kommer de steder, der efter min mening var de absolutte highlights:

Titicaca-søen (ved grænsen til Bolivia). Dette er en meget smuk sø, der ligger i 4000 meters højde! Som Carina også skrev kan man overnatte hos lokale familier, og det var helt klart en af de fedeste oplevelser!!!

Ica – Huacachina-oasen. Vi havnede her ved et tilfælde, og det viste sig at blive det absolutte højdepunkt for min Peru-tur! Denne lille oase, som ligger midt i ørkenen, er næsten ukendt for turister, og man har alt for sig selv. Der er mulighed for de vilde jeep-ture i sandbjergene, og man kan “sandboarde” ned ad de stejle bjerge! Det var en vild oplevelse og stedet fortjener helt klart et besøg!

Nazca. Her kan man flyve i bittesmå svævefly hen over de utrolige nazcalinier, som forbliver et mysterium for selv den moderne teknologi! Fra luften kan man se tusindvis af linier, matematiske figurer og billeder af dyr, som er lavet i sandet.

Huaraz. Nationalparken ved Huaraz er lidt overset af turister, men her findes det mest fantastiske bjerglandskab med utallige muligheder for alt lige fra bjergbestigning til sightseeing.

Og så er der jo Cuzco og Machu Pichu. Jeg selv blev en smule skuffet over Cuzco, men det hænger sammen med, at vi ikke kunne komme på den 4. dages inkatrail, som vi havde set frem til… Bestil denne tur mindst en måned i forvejen, hvis I vil være sikre på at komme med!!!

Det var det. Håber, I kan bruge det til noget.
    God tur.

Mvh. Louise

Anonym Anonym

Reid til Bolivia:D haha
    er dere svenksa!?? HAHA

Anonym Anonym

Jeg har boet i Bolivia i over et halvt år, og udover, at det bare er et dejligt sted at bo og leve i Andesbjergenes højder, har det utrolig mange fantastiske natur oplevelser. Salar de Uyuni må I ikke snyde jer selv for. Og når man har været nede i en klaustrofobisk mine, og givet ren alkohol og coca blade til minearbejderne (det er sådan set det, de overlever på) forstår man om noget at værdsætte alt i sit eget liv.
    Saltenas er noget nær det bedste, man kan spise i Bolivia, men de kommer i mange kvaliteter. Køb dem aldrig på gaden, men i en “cafe” eller restaurant det betaler sig at betale 2 bs. for en.
    Nyd turen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account