This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Da min rejsemakker ikke kan få fri fra arbejde, står jeg til at skulle tage alene til Thailand… Men må nok indrømme at tanken skræmmer mig lidt.
    Er der nogen der har rejst alene i Thailand? Behøver jeg være bange? Er der stor sandsynlighed for at jeg møder nogle andre solo-rejsende?
    Nogen gode råd?
    😉

Anonym Rasmus

Hejsa.. Hvis du er lidt nervøs for at rejse alene er Thailand det absolut bedste sted du kunne vælge!!! der er massere af turister og en masse danskere!!
    Jysk rejsevureau har et hotel i Bangkok hvor man kan bo billigt og der er der altid en masse unge mennesker. de arrangerer også billetter og budgetture overalt i landet..
    Hvis du er til fest og farver er der altid full-moon-party på Koh Phangan hvor same-same guesthouse ejes af en dansker..

Anonym stepher

Tak for jeres svar… Har lige et spørgsmål mere:
    Hvor meget skal man bestille hjemmefra? Jeg lander i Bangkok og skal flyve derfra, men vil ud til en af øerne i mellemtiden. Kan dette booket dernede, f.eks gennem Jysk?
    Og kan man købe Jysk’s velkomstpakke, hvis man ikke har booket fly gennem dem?

Anonym Jesper Jensen

Du kan søge efter en rejsekammerat her på siden og møde vedkommende inden du tager afsted.

På den engelske side wayn.com kan du finde andre rejsevenner.

Du kan sagtens få nogen til at hente til i Bangkoks lufthavn og køre dig til hotellet.

Bo enten på Jysk Rejsebureaus hotel eller et sted i Khao San Road, hvor der er masser af andre rejsende. Chinatown virker skræmmende på nogen om aftenen.

Anonym Rasmus

Til det første spørgsmål så skal du ikke købe noget inden.. F.eks gennem jysk kan du købe billetter til alle destinationer.. Ellers er der hundredevis af steder på Khao San Road..
    Mht til at købe ankomstpakke er det vist lidt tilfældigt.. Har hørt om folk der ikke kunne grundet de ikke havde købt gennem dem.. Men har selv gjort det i både thailand og Vietnam og var intet problem.. så hør ad..

Anonym Magnus

Hvis du har brug for en lidt nem start, er Jysk Rejsebureaus startpakke måske en god ide, men jeg synes at deres hotel ligger i en noget uinteressant del af Bangkok. Khao San Road-området er mere farverigt, dog meget fyldt med backpackere. Undgå dog at bo lige på Khao San, blot 5 min. gang derfra er stederne bedre og mere stille.

Du kan sikkert godt købe billetter hos Jysk, men de er nok billigere på nettet. Tjek fx airasia.com, nokair.com eller skyscanner.net . Husk nøglen til din netbank, ellers kan du ikke købe over nettet.

Anonym Jonas

Du har absolut valgt et sted som er trygt for solo rejsende. Jeg har boet og arbejdet i Bangkok igennem 1½ år og følte mig mere sikker down-town bangkok kl. 3 om morgenen, end om eftermiddagen på Nørrebro hvor jeg bor idag. Tager iøvrigt tilbage til Thailand, cambodia og Vietnam i Juli som backpacker. Go’ tur til dig

Anonym Line

Jeg har rejst som alene-pige i Thailand og kan kun anbefale det! Du vil i løbet af en halv eftermiddag med garanti møde andre – både folk der rejser alene og nogle som rejser sammen.

Når man rejser alene er man meget mere åben og modtagelig over for andre der også rejser alene, så bare vent og se. Du skal nok finde en masse hvis du selv er interesseret i det.

Jeg har aldrig brugt Jysk, men blot taget ind til Khao San og fundet et sted at bo. Der ligger der en milliard små rejsebureauer, som gerne vil sælge dig ture alle mulige steder hen.

God tur – og nu ikke noget med at fortryde… bare se at komme afsted.

Anonym stepher

Endnu engang tak for jeres svar… Det gør, at jeg føler mig lidt mere sikker… Jeg er normalt en ret udadvent person, så mon ikke jeg finder nogen at snakke med…
    Jeg regner med at tage fra Bangkok til en af øerne for at bruge et par dage på stranden, hvilken ville I foreslå?

Anonym Rasmus

Hvis det kun drejer sig om et par dage eller 3 vil jeg anbefale Koh Samet.. kan nåes på 2-3 timer i stedet for 14-16 som mange af de sydlige kræver.. Derudover er det et roligt sted med super seafood og bungalows lige på stranden.
    hvis du vil feste må du selvfølgelig ikke gå glip af full moon på koh phangan.

Anonym marianne

Hej Stepher.
    Hvornår skal du afsted?
    Jeg er 24 år og tager tager selv til Thailand til sommer fra 3 juli til 27 aug.
    Hvis du har lyst kan vi mødes der ude?
    Jeg har været i Thailand en del lange og boet der.
    Jeg vil ned til Koh tao, som jeg helt klart foretrækker. Der er liv, unge mennesker og det bedste sted at lære at dykke er helt klart der!

Du kan evt. skrive til mig på 24602489 el på gandalffrodo@hotmail.com

Vh Marianne.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account