Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542124
     natacharj

      Jeg overvejer kraftigt at tage en spontan tur til Thailand, og har derfor ikke mulighed for at nå at finde en rejsepartner. Er det farligt at rejse alene dernede, og er der mange andre unge? Hvis, er der så nogen bestemte steder, hvor det måske er lettere at møde andre unge? 🙂

      #3542126
       Louise

        Du kan sagtens rejse rundt som alene pige i Thailand. Og ja, der er masser af andre backpackere i Thailand, så der skulle være gode muligheder for at komme i snak med andre undervejs 🙂
        Hvis du starter i Bangkok er der masser af backpackere i området omkring Khao san road, -som også går under navnet backpackers paradise! Og ellers kan det også være en mulighed at bo på Jysk rejsebureaus hostel, hvor du vil have mulighed for at møde andre danskere. Men ellers vil jeg sige at hvis du bor på hostel, evt. dorms og selv er lidt opsøgende i forhold til det,skulle du gerne møde en masse andre unge! Thailand er et fantastisk dejligt land og enormt let at rejse rundt i som backpacker, så se du bare at komme afsted 🙂

        #3542134
         Tine

          Du kan sagtens rejse alene. Jeg rejste alene i 6 måneder sidste år i Sydamerika, Sydafrika og Asien. Du skal nok møde en masse. Jeg ville forslå dig at starte i Bangkok, der skal du nok møde en masse! Så kan du jo beslutte dig derfra om du vil videre i Thailand eller tage til Cambodia, Laos eller Vietnam 🙂

          #3542128
           Etniskuheld

            Jeg kender selv en pige, der lige er taget afsted til Thailand for en lille uge siden.

            Men hvorfor Thailand? 🙂

            Jeg overvejer selv at rejse nu, men måske mere mod Bali osv 🙂

            #3542130
             natacharj

              Okay mange tak! Det lyder jo so noget man bare skal gøre 🙂

              Jamen det ved jeg faktisk ikke, det var bare lige det første sted jeg kunne komme tanke om.. Men det heller ikke sikkert det ender med Thailand, kommer an på så meget! 🙂

              #3542146
               Lykke

                Jeg er selv alene afsted lige nu og kan MEGET varmt anbefale New Road Guesthouse i Bangkok. Det er et virkelig fedt sted at starte – du moeder vildt mange mennesker (ogsaa danskere) og er taet paa floden med baade og skytrain som kan transportere dig lige derhen hvor du vil i Bangkok. 🙂
                Og snyd ikke dig selv for en tur i Skytower! 🙂

                Rigtig god tur – toev ikke, det er det fedeste!! 🙂

                #3542147
                 Lykke

                  Jeg er selv alene afsted lige nu og kan MEGET varmt anbefale New Road Guesthouse i Bangkok. Det er et virkelig fedt sted at starte – du moeder vildt mange mennesker (ogsaa danskere) og er taet paa floden med baade og skytrain som kan transportere dig lige derhen hvor du vil i Bangkok. 🙂
                  Og snyd ikke dig selv for en tur i Skytower! 🙂

                  Rigtig god tur – toev ikke, det er det fedeste!! 🙂

                  #3542140
                   vietnam-rejser.dk

                    Rejs du trykt til Thailand alene.

                    Som det også siges her, er utrolig let at rejse i Thailand. Det er også let at rejse i Cambodia, Vietnam og Laos, hvis du skulle få lyst til det.

                    Det eneste er at du skal passe på i natbusserne, ikke have din taske til at stå på gulvet, og ikke have let adgang til penge, pas, kamera, telefon mv.

                    I din rygsæk, som ligger under bussen, skal du ikke have genstande af værdi.

                    Det er ikke for at skræmme dig, for de er INTET at være bange for. Man skal bare tænke sig om med sine værdier. Men det er ikke sådan at de røver en, man kan bare være uheldig at miste sine værdier, hvis man ikke har dem tæt på kroppen når man feks. sover i bussen.

                    Op i flyet, og op i Thailands busser med dig, det er en oplevelse for livet. Du fortryder det, hvis du ikke gør det.

                    Jeg rejste selv i 2007 for første gang alene i 5,5 måneder i Vietnam, Laos, Cambodia, Kina og Thailand, og ved du hvad? Nu bor jeg i Vietnam 😀

                    #3542194
                     Erik W.

                      Jeg skal selv til thailand til september som backpacker, og super svar i har givet herinde, er totalt motiveret til at tage derover!

                      natacharj: Hvornår skal du derover?

                      vietnam-rejser.dk: Hey, var det nemt at få arbejde i vietnam? har nemligt ikke travlt med mit liv, så det kunne være fedt at få et arbejde mens jeg rejser rundt i asien, i et stykke tid.
                      (22 år og multimediedesigne btw)

                      #3660453
                       cille

                        Jeg rejser til thailand alene til Marts, har aldrig været længere væk end tyrkiet og rejser sjældent, er dog bange for at flyve 🙁

                        #3660454
                         cille

                          Jeg har i øvrigt skrevet om at rejse alene til tyrkiet på min graviditetsblog, fordi jeg rejste alene da jeg var gravid her http://www.gravidugeforuge.info

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account