This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym McWearq

Hehe nu ser jeg at du også nævner forstoppelse, det plejer altså ikke at være et problem for vesterlændinge på de kanter, tværtimod 😉

Anonym -D-

Jeg tager altid mine egne piller med, så ved jeg hvad jeg æder, mod mavepine og hovedpine. Og det koster ikke en brøkdel i sydøst asien ift DK, på hovedpinepiller sparer du måske 15 kroner for 100 piller, og hvor hurtigt spiser du lige 100 hovedpine piller?? 5 år ??
    Så de få penge ekstra givet ud ift en eventuel usikkerhed på hvad du propper i hovedet fra et lokalt Pharmacia i en jungleby i thailand eller Malaysia, syens jeg selv er det værd.

Jeg har aldrig fået taget en eneste pille i en lufthavn, og jeg har rejst i samtlige verdensdele. Bare i kufferten med dem.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej back packer.

Du skal gå til din doktor hjemme i DK og höre om du ikke kan få en pencerlin kur med, med dit navn på, så for du heler ikke nogen problemer, Det er rigtig at du kan köbe alt når du kommer frem, men hvis nu uheldt er ude og du for problemer med infektion har du kuren med dig hjemme fra.
    Det kan også vaere smart at have nogen malarie piller med, til behandling, hvis du bliver rigtig syg og du har symptomer på malaire, kan du begynde en kur med det samme, ind til du har vaeret hos en laege der kan undersöge om du har malarie, riskoen for det er meget lille, der er störe chancer for at man for dengifeber,som behandlse med smertestillen medicien, på et hospital, god rejse ,lars

Anonym Paugeo

Hej folkens!

Jeg skal afsted til sydøst-asien i ca. 3 måneder.

I den forbindelse overvejer jeg, om jeg skal have nogle piller med hjemmefra, mod diverse smerter og sygdomme.

tænker på mave-problemer, hovedpine, forstoppelse osv.

-Hvad er jeres oplevelse omkring behov for dette?

&

– Hvordan skal man eventuelt forholde sig i lufthavne med den slags?

TAK 🙂

Anonym McWearq

Du skal ikke tage noget med hjemmefra. Lokale apoteker har midlerne til en brøkdel af prisen i Danmark. Derudover kan de have nogle midler der er specielt gode i forhold til lokale forhold, fx myggemidler. Nu ved jeg jo ikke hvor du skal hen, men fx i Indien kan man købe næsten alt medicin i håndkøb.

Anonym Anonym

få en recept på ciprofloxacin (antibiotika) af din læge, det koster ikke særlig meget herhjemme og det virker hurtigt på maveonde
    Derudover så drik noget ingefær te undervejs, det virker forbavsende godt som forebyggende

Anonym Nanna

Det er rigtig rart at have lidt medicin med hjemmefra. Jeg medbragte netop den slags piller som du skrive og derudover havde jeg noget antihistamin (mod alllergi) med også.
    Mht at medbring medicin er det intet problem så længe det er simpel håndkøbsmedicin. Det bedste du kan gøre er at beholde det i orginal emballage og med indlægsseddlen ved. Så kan du dokumentere hvad det er, hvis du mod alle forventninger skulle blive spurgt til det.

Et rigtig godt råd til vestlændinge i f.eks. Asien er at spise en lille youghurt hver dag. En lille daglig youghurt kan være med til at stabilisere maven lidt og derved forhinde nogle af de feriemave-problemer som kan opstå. De små youghurter kan man købe i alle kiosker på et hvert hjørne, så da min veninde og jeg rejste rundt i Thailand købte vi hver morgen en lille youghurt og en æblejuice i kioskerne 🙂

Anonym Kristine

Hovedpine – Paracetamol (Panodil, Pinex, Pamol)
    Maveond – Ciprofloxacin fra lægen er en super ide, men jeg havde selv taget en pakke imodium med!
    Insektbid/allergi – en pakke antihistamin er god at have med, og koster altså næsten intet i DK. Det er en fordel hvis man har en tendens til at hæver og klør meget ved insektbid.
    Ellers havde jeg ikke taget så meget med!
    Kontakt dit nærmeste apotek hvis du er det mindste i tvivl omkring det kræver pille-pas.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account