This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sofiehv

Hej 🙂
    jeg skal til Thailand efter jul.
    så vil jeg bare gerne høre hvad mad skal gøre af forberedelser inden. her tænker jeg på alt.
    altså, visa, vaccinationer…. alt hvad man skal og også gerne hvordan og hvad det koster.
    på forhånd tak 🙂

Anonym ChristianDC

Du skriver intet om hvor længe du skal være i landet? Ved indrejse i Thailand gennem en international lufthavn får du et 30 dages stempel, hvis du skal opholde dig i landet længere end 30 dage er det nemmest at gå på ambassaden og få lavet et turist VISA, det koster 200 kroner per entry.

mht. vaccinationer så kontakt din læge, jeg rejser selv til thailand i 7 måneder til september, og har kun hepatitis vaccinationen. Det kommer som altid an på hvor i landet du skal opholde dig osv. kan ikke lige huske hvad vaccinationen kostede, men hvis du er medlem af Danmark giver de et tilskud i hvert fald.

Husk en god rejseforsikring, den er guld værd, hvis uheldet er ude. Tjek enten http://www.gouda.dk eller http://www.er.dk

Ellers så pak din rygsæk med så lidt som muligt og tag afsted 🙂

Jeg har selv opholdt mig meget i Thailand, og skal derned og arbejde nu som guide, så hvis du har brug for yderligere hjælp/information så skriver du bare 🙂

Mvh

Christian

Anonym Anonym

dit forsikringsselskab har måske også en rejseforsikring, som dækker tilsvarende eller bedre end Gouda og/eller Europæiske, prøv at tjekke 🙂
    men det kommer jo også an på hvor lang tid du skal være væk 🙂 mht vaccine så mener jeg at Hepatitis A koster ca. 350 kr 🙂

Anonym Claus

Ring til egen læge, men tjek også sikkerrejse.dk, sundhedcenter.com.

Ring evt til statens seruminstitut, der er stor forskel på, hvor meget lægerne tager for vaccinationer. Nogle tager gebyr for konsulationen, andre ikke.

mvh

Claus

Anonym Sofie Vandborg

hej… Mange tak til alle.
    kan godt se jeg glemte at skrive hvor læpngej eg skal være afsted.. jeg skal være afsted 2 måneder eller længere 🙂

jeg skriver igen, hvis jeg kommer på flere spørgsmål..

Anonym Claus

Gul feber er den eneste vaccination, er der krav om, at man har, hvis man skal igennem Amazonas eller dele af Afrika.
    Hvis man kommer fra eller skal til disse områder, kan man blive bedt om at vise sit vaccinationskort. Ellers ikke. Der er ikke noget krav om, at man SKAL spise malariapiller, været vaccineret mod dysenteri osv. Det er ens eget ansvar. Kun Gul Feber.

mvh
    Claus

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg er ganske vist aldrig selv blevet afkrævet det, men visse lande kræver at man har et gult vaccinationskort med alle ens vaccinationer. Derudover kræver de at man er vaccineret for gul feber. Det er nok mest relevant hvis du også skal til andre lande en Thailand.

Jeg mener at du kan downloade en pakkeliste på jysk rejsebureaus hjemmeside til inspiration til hvad du skal have med. Derudover er der en hjemmeside som foreslår hvilke vaccinationer du skal have (www.rejsedoktor.dk)

God tur 🙂

Anonym Ditte

Jeg plejer at skele til http://godtur.dk/pakkeliste.php når jeg skal ud i længere tid.

Rigtig god tur til Thailand. Lyder til at det er første gang du skal derned, det skal nok blive en fantastisk tur

/Ditte

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account