This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HenrikT

Hej venner!

Jeg kunne godt tænke mig at tage på en rundrejse her til sommer, har tidligere prøvet med selskab hvor det hele også kørte perfekt MEN jeg tænker der er en del penge at spare.

Men hvad gør i typisk efter i lander i lufthavnen? Har i bestilt overnatninger på forhånd, leder tilfældige steder, eller følger en rejseguide med forslag til steder? Offentlig transport vs leje ?

Jeg forestiller mig jeg bare kan købe en Lonely Planet, tage et fly og kegle derudaf men hvis man så bliver taget i røven fra dag 1 af ville det være lidt træls.

På forhånd tak 🙂

Anonym L

Lonely planet er helt klart en god ven at have med i tasken. Jeg har både prøvet at reservere de første par overnatninger hjemmefra, men har også prøvet at stå i lufthavnen med min lonely planet og derefter taget enten bus eller taxa til et hostel eller et område der står beskrevet. Det kommer jo lidt an på om man gider at gå rundt og lede efter et sted at sove lige når man ankommer eller om man hellere bare vil kunne tage hen til et sted og vide at der er en seng til en.

Hvor skal du rejse hen? Så kan det jo være der er nogen der ligger inde med nogle gode tips til hostels…..

Anonym L

Asien er også skønt 🙂

Du kan hente meget inspiration ved at kigge rundt på nettet og også i de forskellige forums herinde og under menuen rejseguide! Men hvis du har nogle konkrete spm. er du også velkommen til at komme med dem og så skal jeg forsøge at svare på dem 🙂

Anonym Anonym

Har ikke besluttet hvor rejsen skal gå, muligvis noget i Asien, men det kan jo være mange ting :). Det virker som en god idé at reservere de første afhængig af hvornår man ankommer og så ellers have en nogenlunde plan for hvilke steder man vil hen så man kan researche lidt inden.

Når man ikke har været afsted alene før kan det virke lidt uoverskueligt lige finde ud af hvordan og hvorledes man skal bære sig ad, men det vigtigste er vel bare at have et sted at sove, mad og transport. Kan være jeg skal ha en ‘Backpacking for dummies’.

Anonym HenrikT

Mange tak for svarene, det begynder at virke mere og mere overkommeligt 🙂

Anonym Travelgirl85

Lad være med at planlægge for meget hjemmefra. Thailand er super nemt at rejse i hvis det er første gang du er afsted alene med rygsæk. Giv ca. 350 baht for at komme til Khao San Road fra lufthavnen og tag kun en taxa som siger ja til at bruge taxi-meter. På Khao San er der billige hostels, og går du ned af nogle af de små sidegader, finder du steder med endnu billigere priser. Men søg self på nettet før afgang, tjek evt. Couchsurfing ud og hav naturligvis en guidebog med, det er aldrig en dårlig idé. Rigtig god tur!:)

Anonym L

Ja lad være med at planlægge alt for meget i detaljer hjemmefra. Det kan være fint nok at have en overordnet ide om hvad man gerne vil nå at se, men lad der være plads til ændringer…det kan være du undervejs møder nogle som snakker om et fedt sted, det kan være du kommer et sted hen hvor du gerne vil være lidt længere tid (eller omvendt), det kan være du møder nogle du gerne vil rejse sammen med et stykke tid osv.

Noget af det skønne ved backpacking er jo netop friheden til at gøre hvad du vil når du vil 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account