This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nerja

Hej

Jeg har ca. 2-2,5 md. til at rejse i Sydamerika, tænker på Argentina, Chile og Peru… Kan det nås? Og synes i man låser sig selv ved at planlægge alt med flybilletter, bus osv. herhjemme fra Danmark?

Jeg er nemlig lidt i tvivl om, om man bare kan være spontan og ikke bestille noget som helst.. Vil helst ikke stå i en situation hvor man ikke kan få flybillet, busbillet eller hotel fordi alt er booket.

Håber på råd fra erfarne…

Anonym Magnus

Når jeg rejser planlægger jeg mindst muligt på forhånd, for ideen er netop at jeg vil kunne gøre hvad jeg vil lige når det passer mig. Jeg har rejst i alle tre lande og det er ikke svært at få busbilletter eller hoteller. Hvis du ikke har rejst på de kanter før, kan det være en god ide at booke hotel (eller hostel nu du rejser alene, der møder man tit andre rejsende) der hvor din rejse starter til bare de første par dage.

Med den tid du har, ville jeg nok holde mig til to lande, med mindre du vil flyve af og til. Busserne er generelt af god standard i Argentina og Chile, knap så god i Peru.

Anonym Trine

Spontant helt klart!

Ingen problem med busser, hostels osv. i netop de lande. Jeg er enig med Magnus – hold dig til 2 lande eller måske alle tre, men så ca samme område (fx kun nordlige Chile og sydlige Peru). Omvendt, vil jeg så sige at skal du på Inka-stien, så skal du nok overveje at booke i forvejen hvis du rejser i højsæsonen.

Du vil fortryde at have planlagt for meget på forhånd. Glæden ved at backpacke er jo netop at man møder så mange fantastiske mennesker og at ens rejse tager en hen hvor man aldrig troede man skulle ende.

Det er også store lande at vælge. For at se det bedste af Argentina og Chile skal du mindst sætte 2 mdr af så du kan nå de treks der er i national parkerne. Man kan foreksempel sagtens bruge en uge eller mere i Buenos Aires. Jeg ved ikke hvilket budget du har dig, men måske du skal tage med i beregningerne at Chile på mange måder er væsentligt dyrere end de to andre lande. Dermed ikke sagt at det ikke er hver en peso værd!!!

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål eller tjekke min hjemmeside

ww w.mohnton. dk

* Trine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account