This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

Hej., Er der nogle der har erfaring med at rejse som backpacker i polen og hvidrusland ?

kunne godt tænke mig at tag en tur med offentlig transport, gennem polen og hvidrusland for så tilsidst at ende i Moskva. Har tænkt at en måned til begge lande vil være nok ? Hvad siger i ?
    Hvor billigt er det at backpacke i de to lande tilforhold til f.eks thailand, laos, cambodija osv. ?
    Og er der noget specielt man skal være opmærksom på eller på vagt overfor?

Anonym Pøllepigen

Hejsa

Var begge steder i 2008, og det er to rigtig spændende og vidt forskellige lande. Det er ikke noget problem at rejse med off transportmidler. Tjek evt http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d ud; der finder du togforbindelser i Europa, og det kan give dig et billede af din rute til Moskva.

Jeg var ca 6 dage i Polen og 10 dage i Hviderusland, men kunne sagtens have brugt flere dage begge steder. Men det afhænger selvfølgelig af, hvad du gerne vil nå at se.:) Men tror 1 mdr er et meget godt bud.

Hvad angår prisen, så var det forholdsvist billigt begge steder – dvs under DK priser. Men der er helt sikkert sket en hel del siden jeg var der, så kan ikke rigtig hjælpe dig der. Og kender endnu ikke priserne i Thailand osv..

Sådan frit husket fra hukommelsen, så er det fantastisk besværligt at finde steder at overnatte i HV. Du kan stort set ikke online-booke nogen steder, eller også svarer de ikke. Og du er nødt til at have bestilt noget inden, ellers kommer du ikke ind i landet. Ydermere skal du have et officielt stempel fra hotellet, ellers kommer du ikke ud igen.. De er pæn strikse med at lukke turister ind. Til sidst kom vi via nettet tilfældigvis i kontakt med en rejse-agent fra Minsk, som hjalp med booking af hotel. Prøv at tjekke siden her ud http://www.minsk-travel.com/. Så vidt jeg kan se, så ligger det nærmeste Hviderussiske ambassade i Sverige. Jeg bestilte visum gennem et bureau i Vilnius i Litauen, og ved ikke helt, hvor nemt det er at få på egen hånd.

En guidebog skulle jeg ikke nyde noget af at tage op af tasken i HV, så kortet blev memoreret rimelig godt. Derudover sagde vi ikke Lukashenkos navn højt, idet KGB jo lever i bedste velgående..;) Og i det land ved man aldrig hvem der lytter med! I Polen var der ikke rigtig noget at være på vagt overfor.

Jeg vil gerne fortælle mere, hvis du har lyst til at høre lidt mere om forskellige steder/byer og andre brugbare opl. Du siger bare til, så kan jeg dykke ned i dagbogen. Og ellers vil jeg ønske dig en fantastisk fed rejse!:)

Mvh Helle

Anonym Sventveskæg

Hej.
    Jeg var igennem Hvide Rusland sidste år. Priserne på mad og transport er klart at samligne med Asien, men logi er en del dyre. Jeg havde hverken visum eller forudbestilt hotelværelse, det gik fint nok. Dit Visum kan du få i Warsaw, der ligger en Hvide Russisk ambasade. Hvis du får det gennem en rejse agent(Russisk) går det ret hurtigt, jeg fik et transit visum på en dag ca. 75 $. Hvis du rejser videre til Rusland er der ingen grænse kontrol da Rusland og Hvide Rusland er i union. Jeg havde to stop mod Moskva, Brest og Minsk og der oplevede jeg igen problemer kun søde og rare mennesker der var villige til at hjælpe, men man skal huske på at det er et diktatur og KGB lever i beste velgående.
    Husk at smage på Vodkaen, den er god og MEGET billig:)
    Rigtig god tur!

Anonym Rose

Hvis man skal til Polen, så skal man sikkert ikke bekymre sig om priserne. Det er ET MEGET BILLIGT LAND når man sammenligner med DK. Og angående seværdighederne så kan jeg roligt anbefale Gdansk: ikke en ikke alt for dyr, veldig spændende by og virkelig glad for turister , hvilket man ikke mindst kan spore i byens nyeste promokampagne, hvor der påstås, at der findes nogle mystiske bølger rundt omkring i byen, som gør mennesker strålende glade og afslappede:

Det håber jeg også at du bliver, hvis du tager derned 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account