This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym BellaPV

hej alle,

hvis man rejser til portugal har man så mulighed for at lære det potugisiske sprog ordenligt?

Jeg vil nemlig gerne studere brasilianske studier til næste år men overvejer at tage et halvt år i portugal for at lære sproget.

kan dette anbefales eller SKAL det helst være brasillien??

Anonym Thomas

Synes det er et ret sjovt indlæg 🙂 Sproget er jo portugisisk og kommer derfor fra Portugal. Selvfølgelig er der afarter af sproget i Brasilien, men det er jo lidt ligesom at tage fra England til USA. Du kan trygt tage til Portugal.

Anonym Claus

At studere brasiliansk handler ikke bare om sproget. Det handler også om kultur, brasilianske forfattere, musik og generelt meget om sydamerikanske forhold.

Sproget, man taler i Brasilien, stammer ganske vist fra Portugal. Men der er meget stor forskel. Der er en hel del ord, man bruger i Portugal men ikke i Brasilien. osv.

Jeg vil mene, at der er langt større forskel på brasiliansk og portugisisk end på engelsk/amerikansk.

Hvis du er interesseret i at læse brasiliansk på uni, vil jeg anbefale dig at tage til Brasilien. En mulighed var måske at blive udvekslingstudent i et år. Så bor du hos en brasiliansk fam., og på den måde kommer du til at snakke sproget, fordi de snakker generelt dårligt engelsk.

Hvis ikke det er en mulighed, så tag afsted med en rygsæk på nakken. Brasilianere er et meget åbent folkefærd, så det skulle være mærkeligt, hvis du ikke på en eller anden måde vil få kontakt.

Mvh

Claus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account