This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Den længste tid, som jeg har været i Prag var i 8 timer om dagen (på vej til Rumænien). Jeg fik set den gamle bydel af Prag. Jeg ville også gerne have set Tycho Brahe´s grav i en kirke i Prag, men nogle af dem, som jeg rejste med så hans grav. Her er et link til en side om Tycho Brahe http://da.wikipedia.org/wiki/Tygo_Brahe Det var sidst i juni i 97´at jeg var der. På det tidspunkt var der en så forfærdelig hedebølge i Prag, som gjorde at den sidste tid der tilbragte jeg på en bænk i skyggen i en park. Er der nogle herinde, som har set Tycho Brahe´s grav eller andet interessant i Prag, som I vil dele?
    Mvh. Jesper

Anonym Jens Flyvholm

Har lige været i Prag og blandt andet set Tycho Brahes grav. Den er i en meget flot og berømt kirke der heder Tÿn-kirken. Den ligger på den gamle Rådhusplads i den gamle bydel. Vi måtte gå lidt ryndt i kirken for at finde graven men fandt den oppe ved alteret. Prag er en dejlig og billig by at være i. Priserne er mellem 1/3 og 1/2 af priserne i Danmark. Man kan se byen på 2 hele dage men der er massere mere at se.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account