Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500638
     Sally

      Jeg vil rejse alene, så vil gerne hjemme fra være sikker på at have et sted at sove… Nogen der har nogle gode løsninger (dermed også billige??)… Hvormeget skal man hoste op med? (evt. arbejdskraft). Jeg vil gerne høre overslag fra forskellige lande!
      Tak!

      #3500642
       tln

        Hej Sally

        Det er næsten umuligt at sige, variere meget fra land til land og fra by til by. I Indien har jeg prøvet at betale under 15 kr. for et dobbelt værelse med bad og morgenmad og et andet sted også i Indien skulle vi betale over 100 kr. for et lille rum med 2 senge, bad på gangen og ingen morgenmad.

        Der er så mange ting der spiller ind når man kikker efter værelse.

        De fleste gange kan det betale sig at booke den første overnatning hjemmefra også bruge anden dagen til at finde et godt og billigt sted at bo.

        De bedste rejsehilsner

        Torben Linnemann

        #3500789
         kirsten

          Hej Sally

          Som torben sige er det meget forskellige fra land til land. Da jeg ville til Australien, og ville rejse alene, bestilte jeg turen gennem den australiske venskabs forening. Sammen med mine fly billetter fik jeg 4 nætter i sydney, på et hostel (vandrehjem), Her mødte jeg andre danske, og menneskerne på hostelet hjalp mig med at få en sove plads i den næste by, og det var alle byer villig til. Samtid var de villige til at hjælp med at få tingene til at falde på plads, så man kom med den rigtig bus, blev hentede nå bussen kom ind i byen.

          Jeg mener at huske prisen var ca. 15 AU $ gang med 4,5 så har du det i danske kroner. på sove sal, og ca det dobbelte på et dobbelt værelse.

          Jeg var heldig og møde 3 andre mennesker fra kina og holland, som jeg rejset sammen med, hvilket gjore vi havde råd til at leje bil, nogle steder.

          Jeg var afsted i ca. 3 månder, og beregnet ca 50.000 kr det var nok til mig. og jeg havde flere penge end de fleste jeg mødte, men det handle om at vælge det man gerne vil , og så lade være med at bruge penge på unødvendig ting. så er der nok til det hele, også til at købe gave med hjem til de gamle der sidder der hjemme og ryster.

          Arbejdekraf, jeg mødte mange dansker som arbejde på farme rundt om i landet, dette var ikke lovligt, hvis man ikke har visum til det hvilket er meget svært for dansker at får. Men dem jeg mødte havde skabt kontakten hjemme fra, og lavet det vi kalder sort arbejde.
          i australien skal du beregne ca 200 kr pr dag.

          Hav en godt tur det er fedt at kunne gøre som man vil uden at tage hensyn til anden end en selv

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account