This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym troels.k

Hej..

Det er meget svært at ligge et budget på asien, kommer meget an på hvor man tager hen i de forskellige lande.. Hvis man er en populær destination hvor fristelserne er mange løber pengene hurtigt op hvis man lader sig rive med.. Sidst jeg var ude var 6 mdr i asien og 3mdr i australien og brugte ca 50000 incl flybilleter, og der havde jeg frirum til at følge hvad jeg havde lyst til.. Men har også mødt folk der efter en måned har brugt 30000 på koh pangang..

Billigste lande af dem du nævner
    Indonesien (Bali og Lombok ikke medtaget her)
    Vietnam (Pas på, de elsker at snyde)
    Thailand (drop et sted som phuket, river budgetet i stykker)
    Malaysia (Kan stole på priserne, men landet er lige det mere vestligt)

Men bedste tip er at tænke lokal valuta meget hurtig, ikke omregne til danske..

Håber du kan bruge lidt af rådene..Go tur

Anonym Paugeo

okay 🙂

Jeg skal afsted sammen med min kæreste og vi har lavet et budget der lyder således:

Vi rejser 3 måneder i østen, dvs. Vietnam, Thailand, Malaysia og måske Indonesien.
    Til dette har vi sat 20.000 kr af. Pr. person

Efterfølgende har vi 6-7 uger i Australien.
    Der er ligeledes sat 20.000 kr . af til dette pr. person, det skal dog nævnes at der allerede er betalt for transport på hele dette ophold.

Endvidere har vi sat 10.000 kr af pr. person, til diverse mindre flyvninger mellem landene og ture på rejsen osv.

Hvordan lyder det? 🙂

Anonym troels.k

Det kan sagtens lade sig gøre med det budget.. Der bliver jo også en masse at spare ved at rejse to.. Især på hostels.. Og der bliver nok luft i budgetet til at gøre de ting man skal gøre.. og transport er meget billigt i asien. Evt. tjek airasia.com hvis I har en plan med asien.. Meget billige billetter til indonesien og Malaysia fra Bangkok og hvis i er heldige fra hanoi, ho chi min og krabi.. Hav en fantastisk tur!!

Anonym Paugeo

Hvad er prisniveauet i de forskellige lande i sydøstasian?

Hvor meget skal man regne med at skulle slippe om
    måneden, som almindelig backpakker der rejser rundt og bor billigt, spiser lokalt, men samtidig gerne vil opleve lidt af hvert.

Tænker på lande, som:

– Vietnam
    – Thailand
    – Malaysia
    – Indonesien

Anonym Lasse

Heh, jeg var i New Delhi i 30 dage, det brugte jeg 4000 kr på alt i alt – det var for fly (2500 kr) + hotel (1000 kr) + mad (300 kr) og 200 kr på metro/taxa og diverse.

Ganske vist et miserabelt hotel, det vil jeg nok give mere for næste gang.

Maden var mest Mc Donalds da jeg ikke rigtig brød mig om Indisk 🙂

Ja, østen er billig 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account