This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PernilleH

Hejsa

Langt de fleste organisationer, man tager ud med, når man skal lave frivilligt arbejde i udlandet, skriver, at man bor hos private/privat indkvartering.

Hvordan er det? Hvor meget deltager man i familien og hvor meget privatliv har man?
    Min frygt er nemlig, at man skal være “gæst” i flere måneder og derfor aldrig rigtig får tid til at slappe af og være sig selv. Derfor er jeg pt. mest stemt for at rejse ud med nogen, hvor man kan bo sammen med andre frivillige i stedet for i en familie – men måske er det forkert vurderet.
    Hvis du har nogen har nogle erfaringer med fordele og ulemper ifht privat indkvartering, hører jeg meget gerne fra dig. 🙂

Anonym Marion

Kære Pernille
    Svar fra EXIS
    Privat indkvartering skal ikke sammenlignes med en indkvartering som “exhange student”. Du skal ikke bestille noget i huset og er betalende gæst. Det vil ogsp sige at du ikke behøver at hygge dig med familien om aftenen og blander sig ikke i din fritid. De fleste familier har studerende eller frivillige boende for at supplere deres indtægter. Viser du til gengæld interesse for familien, får du lige så meget interesse tilbage og kan derved få venner for livet.
    Ønsker man at bo ved en familie, som har flere frivillige boende, kan man sagtens spørge om det.
    Der er kun få lande, hvor man kan vælge at bo i en lejlighed.
    Send en mail til info@exis.dk for at få yderlige oplysninger og eventuelt en mail adresse fra en tidligere deltager i frivilligt arbejde.

Anonym Marion

Kære Pernille
    Svar fra EXIS
    Privat indkvartering skal ikke sammenlignes med en indkvartering som “exhange student”. Du skal ikke bestille noget i huset og er betalende gæst. Det vil ogsp sige at du ikke behøver at hygge dig med familien om aftenen og blander sig ikke i din fritid. De fleste familier har studerende eller frivillige boende for at supplere deres indtægter. Viser du til gengæld interesse for familien, får du lige så meget interesse tilbage og kan derved få venner for livet.
    Ønsker man at bo ved en familie, som har flere frivillige boende, kan man sagtens spørge om det.
    Der er kun få lande, hvor man kan vælge at bo i en lejlighed.
    Send en mail til info@exis.dk for at få yderlige oplysninger og eventuelt en mail adresse fra en tidligere deltager i frivilligt arbejde.

Anonym Comeawaywithme

Jeg har selv boet hos en familie, da jeg var paa sprogskole i Guatemala. Det var en rigtig god oplevelse og jeg blev rigtig glad for familien. Jeg havde mit eget vaerelse og spiste saa sammen med familien. Nogle gange hyggesnakkede vi ogsaa bare og det var jo ogsaa godt i mit tilfaelde for at oeve det spanske. Da jeg efterfoelgende boede i landet i 6 maaneder, men et andet sted, tog jeg stadig tilbage og besoegte familien en gang imellem og spiste sammen med dem. Saa for mig var det en rigtig god oplevelse. Hvor man ogsaa har mulighed for at komme taettere paa de lokale, hvilket ogsaa kan vaere spaendende. Man rejser jo ikke altid kun ud for at moee andre rejsende… Men det hele kommer selvfoelgelig ann paa dig selv ov hvor heldig du er med den familie du kommer til at bo hos. Gaa ind i det med et aabent sind og der er chance for alletiders oplevelse. Men forvent ikke samme komfort, som i Danmark. Det er ikke i alle lande de er lige saa “rige” som os.

God tur.

Anonym Karen

Hej Pernille!
    Jeg kan kun sige at det at bo hos en værtsfamilie kan være en helt fantastisk oplevelse! Jeg kender mange der har gjort det med stor succes og jeg har da også selv boet hos to familier – familier som jeg i dag betragter som min hhv. “anden” og “tredje” familie.
    Jeg rejse selv med organisationen Projects Abroad, og kan kun tale ud fra mine oplevelser med denne.
    Det lyder på mig som om du er bekymret for at skulle komme som gæst og ikke slappe ordentligt af under din ophold. En værtsfamilie er til for at få dig til at føle dig godt tilpas i et anderledes miljø og i en ny kultur. Det er de færreste værtsfamilier, der vil ligge bånd på dig.
    Man kan forme livslange venskaber og knytte tætte bånd, men selvfølgelig skal man også selv være indstillet på at bruge tid sammen med sin værtsfamilie.
    Men det kommer jo alt sammen an på hvad du er ude efter. Jeg boede fx. sammen med andre frivillige i Peru og Mexico på to projekter, og det var en helt anden oplevelse end at bo med en værtsfamilie! Jeg boede sammen med andre unge i min alder (for det meste mellem 18-25 år) og mange af dem er mine tætte venner, som jeg stadig snakker med den dag i dag (næsten 3 år efter!).
    Så hvis du vil lære unge at kende på din egen alder, så anbefaler jeg klart at du bor sammen med andre frivillige. Men på den anden side har værtsfamilien den fordel at du kommer ind på deres kultur på en helt unik måde.
    Jeg ved at Projects Abroad både har mange ophold hos værtsfamilier og projekter hvor frivillige bor sammen, så jeg kan kun anbefale dig at tjekke deres hjemmeside ud: http://www.projects-abroad.dk eller http://www.projects-abroad.co.uk.
    Rigtig god tur!
    Mange hilsner, Karen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account