This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HeidiZ

Min kæreste og jeg var ude og rejse her i sommers. Desværre blev jeg syg på vores sidste destination (maveinfektion) og var derfor sengeliggende i 3 dage. Den sidste destination var Dubai, som vi havde set meget frem til, men de 3 dage vi skulle være der og der var jeg syg.

Efter vi kom hjem, sendte vi alt ind til SOS international (som vi skulle iflg. vores rejseforsikring). De har så indvilliget i at betale min lægebehandling, men for at give kompentation for tabte rejsedage, vil de have alle billag (hotelregninger) fra vores rejse, og det har vi altså ikke (vi rejste rundt i 20 dage og havde ikke ikke booket alle hoteller/guesthouses hjemmefra). MEN nu er det jo sådan, at det var sidste destination (land) som jeg blev syg, så i princippet er det vel hotelregning + flybillet dertil, som de kan kræve, eller er det ganske normalt de vil have fra hele rejsen, selv om det er forskellige lande man har rejst I? Men vi rejste over Dubai da vi tog afsted (bevidst valg, da vi gerne ville have nogle dage der), og tog så 3 dages stop på hjemturen…. Så jeg ved ikke hvordan de ser på det, i forhold til at regne beløbet ud?

Synes det er lidt irriterende det skal være så besværligt, bare fordi man ikke har købt en pakkerejse. I første omgang sendte vi flybiletter + kvittering fra hotelværelse i Dubai, men det var åbenbart ikke nok…

Nogle som kan give et godt tip, til når jeg skal snakke med dem i morgen?

Hilsen Heidi

Anonym Tine

ved ikke om det er for alle lande de skal have, men de skal i hvert fald have kvittering for alle flybilletter. Hvis du ikke har alle kvitteringer, så kan du måske vise et kontoudtog eller sådan noget. For at få for tabte feriedage, så skal de (nogen gange, kommer an på selskabet) bruge en gennemsnitspris pr dag og så kan de udregne hvad du skal have i kompensation…men kan ikke se hvorfor de skal bruge for det andet land I besøgte….

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Er du sikker på du kan få kompenstion, da i kun have tre dage tilbage af jers rejse.
    Min dreng blev syg samme dag vi skulle flyve hjem fra Bangkok, Det blev så til tre dage mere i Bangkok med alt betalt plus nye flybilletter, men ingen kompensation,
    De sage at hvis jeg skulle have kompensation for min rejse skulle min dreng blive syg mit på vores rejse, så ville de udbetale, men ikke med en dag tilbage, lykke til

Anonym HeidiZ

Tusind tak for jeres svar. Har snakket med dem i dag og vi fandt vidst frem til en løsning, så nu må vi se om de acceptere min udregning.

Lars, i følge vores forsikringspolice burde de dække og det lød det da også til, da jeg snakkede med dem i dag. Andet ville da heller ikke være fair?? I jeres tilfælde, var ferien jo sådan set slut? 🙂

Anonym Anonym

Egentlig lidt en skam, at du starter med at miskreditere SOS Internationals sagsbehandling, før den er afsluttet. De er jo nødt til at have alle nødvendige informationer, før de kan vurdere skaden.
    På nogle rejseforsikringer er det sådan, at man skal have været lægeordineret, sengeliggende i mere end halvdelen af rejsetiden, for at være berrettige til erstatningsdage. På andre er reglerne anderledes.
    Så det er svært sammenligneligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab.
    Under alle omstændigheder er det en god idé, at læse betingelserne igennem inden man tegner forsikringen, så man ved hvad man betaler for. Det kan spare en for mange ærgelser, hvis skaden skulle ske!

Anonym Heidi

Jeg har IKKE miskrediteret SOS, jeg ved godt at det er dem som “bare” skal behandle sagen i forhold til vores rejseselskab.

Jeg ville bare høre andres erfaringer, når man ikke har købt en pakkerejse…

Og jo – jeg har læst vores forsikringspolice igennem, det gjorde jeg som noget af det første da vi bestilte rejseforsikringen.
    Sagen er stadig ikke afsluttet, jeg mener nemlig stadig, at der i vores forsikringspolice står formuleret, at rejsepartner også er dækket, hvis én skulle blive syg.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account