This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MathiasH

Hej allesammen.

Jeg bliver student til sommer, og kunne herefter rigtig godt tænke mig, at arbejde i Storbritannien (helst Irland, Skotland eller England) på en pub/bar. Er der nogen som har erfaring med det, som har nogle tips og råd til hvordan man skaffer et job, og hvordan man skal bosætte sig osv.? 🙂

På forhånd mange tak!

Anonym Anne Sophie

Hej Mathias.

Jeg bliver også student til sommer og har samme plan om at få job og bosætte mig i Storbritannien/London.
    Et sted at starte ud med at bosætte sig er KFUK (tjek kfuk.co.uk for information). Under deres hjemmeside står også en masse og gode råd til jobansøgninger og omkring jobmarkedet, hvad man som dansk ufaglært har af muligheder osv. Håber det kan hjælpe dig til en start.
    Hvis du hører om andet, må du gerne vende tilbage, da jeg er i samme båd som dig, og søger gode råd og ideer til et ophold i Storbritannien.

🙂

Anonym anne mette

Det er vigitig at man får skaffet sig et NI-number (national insurance number). Det er lidt som en dansk CPR nummer og det kan være MEGET svært at få job unden (jeg har selv boet i London i 6 mdr. og der gik 1 måned inden jeg kendte til NI-number). Det kan fåes gennem ens lokale jobcenter Se evt. her:

http://www.get-uk-jobs.com/national-insurance-number.html

Et andet problem kan være, at nogle arbejdsgivere gerne ser, at man har en engelsk bankkonto, når man søger job hos dem -men det kræver som regel et job for at få en bankkonto. Men hos Lloyds TSB kan man få en bankkonto, mod at man sætter penge ind på kontoen.

Få en engelsk mobil telefon, så arbejdsgivere kan kontakte dig via telefon.

Det er ret dyrt at bo i London, vi gav 100 pund om ugen for et dobbeltværelse (hvor jeg boede med min kæreste). Og vi boede ikke ligefrem i luksus eller i et godt kvarter.

gumtree.co.uk er et godt sted at lede efter et job. En veninde jeg har søgte job via hendes lokale jobcenter i London. På gumtree kan man også søge efter værelser og ligende.

Ellers kan man søge job på McDonald’s og lignede. Der arbejede jeg i begyndelsen, indtil jeg fandt et andet job.

Held og lykke!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account