Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3547402
     NFleron

      Hej.

      Jeg er ved at planlægge en rundrejse i asien, men jeg er lidt i tvivl om hvilken vej der er smarest at rejse rundt.

      Jeg vil gerne besøge:

      Thailand ( bankok og syd over)

      Malaysia/ Singapore

      Filipinerne

      Men jeg er i tvivl om jeg skal starte i Manila, tage til Singapore eller Kuala lumpur og så rejse den vej ind i Thailand og hjem fra Bankok.

      Eller jeg skal rejse den modsatte vej rundt, og slutte af på Filipinerne.

      Er der nogen der har nogen erfaring/råd eller andet. Alt er velkommen 🙂

      #3547404
       Tine

        Den ene vej er måske ikke smartere end den anden….Hvor lang tid har du og på hvilken tid af året skal du afsted? Måske du skal tage højde til regnsæsonen et sted?

        Ellers ville jeg nok tage Filippinerne først for så har du ikke andet ud skal nå når du rejser over land end din flybillet hjem 🙂

        Der er faktisk også et tog der kører fra KL til Bangkok gennem junglen, hvor du kan hoppe af og op, det kunne da også være ret fedt!

        #3547405
         Tine

          Den ene vej er måske ikke smartere end den anden….Hvor lang tid har du og på hvilken tid af året skal du afsted? Måske du skal tage højde til regnsæsonen et sted?

          Ellers ville jeg nok tage Filippinerne først for så har du ikke andet ud skal nå når du rejser over land end din flybillet hjem 🙂

          Der er faktisk også et tog der kører fra KL til Bangkok gennem junglen, hvor du kan hoppe af og op, det kunne da også være ret fedt!

          #3547407
           NFleron

            Jeg har 2 måneder til rådighed og jeg skal rejse fra januar til marts.

            Det eneste jeg lige umiddelbart kan se er hvis jeg starter på Filippinerne er at jeg skal ha en billet hjem, og det vil jeg ikke umiddelbart ha ved indrejse. Jeg vil højest ha en billet til KL, men er det nok ??

            Toget lyder fedt! Har læst lidt på det og det lyder bestemt som en tur der er værd at tage, men der er umiddelbart renovation fra aug 14 og to år frem 🙁

            #3547410
             Tine

              Ja, det burde være nok, de skal bare have et bevis for at du forlader landet 🙂

              Det vidste jeg ikke, det var da ærgerligt!

              Hvis du skal rejse i januar-marts og havde tænkt på at besøge Perhentian Islands i Malaysia, så er mange steder på øerne lukket i den periode (dog åbner nogle steder i slut feb/start marts)…..

              #3547415
               lauridsen_lars@hotmail.com

                du flyver ind til bangkok rejser og ser det du skal i Thailand vider til malayisa fra KL tag du til singapore husk den danske sömands kirke fra singapoe flyver du til manila eller du flyver fra KL malayisa med air asia fra filippiner flyver du til bangkok og hjem til bangkok konge rejse ,lars

                #3547448
                 Mette Petersen

                  Jeg skal selv afsted til Thailand, Cambodja, Singapore og fili i samme tidsrum.
                  Vi har med vilje besluttet at afslutte i Fili, da det siges at være et helt andet landskab og langt smukkere der. Derfor vil vi gerne slutte der for ikke at blive skuffede når vi kommer til Thailand. Ja så kunne man tænke hvorfor vi egentlig tager til Thailand, men der er bare så mange spændende ting at se i Thailand, og det er da også derfor at vi har 40 dage der 🙂

                  God rejse til dig

                  #3547449
                   Mette Petersen

                    Jeg skal selv afsted til Thailand, Cambodja, Singapore og fili i samme tidsrum.
                    Vi har med vilje besluttet at afslutte i Fili, da det siges at være et helt andet landskab og langt smukkere der. Derfor vil vi gerne slutte der for ikke at blive skuffede når vi kommer til Thailand. Ja så kunne man tænke hvorfor vi egentlig tager til Thailand, men der er bare så mange spændende ting at se i Thailand, og det er da også derfor at vi har 40 dage der 🙂

                    God rejse til dig

                    #3547460
                     NFleron

                      Jeg har besluttet mig for at thailand, malysisa og slutte på filippinerene.
                      Tak for gore tip 🙂

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account