This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Jeg ved ikke om I behøver, at tjekke det på nettet. Jeg havde selv nogle universal vandrensningstabletter med, men kan anbefale en drikkedrunk med rensningsfilter i stedet, så skal I ikke vente på at vandet bliver rent, det gør det automatisk når I drikker af flasken. Filteret deri består af aktivt kul, som er det man ville få på hospitalet i tilfælde af forgiftning 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Dem bruger i ikke.
    Trekke selv i nepal og ville bruge dem ind til jeg fandt ud af at de små vandfald med löbene vand er super rene, men filter hvis i er usikker, men snak med de lokale de ved om vandet er rent til os fra europa,Hvis i er höjet oppe og vandet kommer fra isen er der super rent når det löber ned af de mange klipper.lars

Anonym Lise Lotte

Hej med jer 🙂
    Jeg skal til Bolivia og peru inden længe samt til Asien i det kommende år. Jeg er blvet anbefalet at medbringe vandrensningstabletter i tilfælde af at vi kommer til steder hvor der ikke er rent vand eller mulighed for at købe det.
    Jeg har fået at vide at man på nettet skulle kunne se hvilka bakterier og vira der er typiske i hvilke områder. Dette er afgørende for at tage det rigtige middel med til vandrensning da produkterne virker meget forskelligt. Jeg har søgt, men uden held. Ved du hvor man kan se hvilke bakterier og vira der er typiske for hvilke områder ?
    Tak 🙂

Anonym Tine

Vi fik netop at vide af guiderne i Peru, at vi skulle rense vandet. Jeg brugte kun mine vandrensningstabletter da jeg trekkede til Machu Picchu ellers var der sørget for vand på turene ellers købte jeg vand. Brugte dem slet ikke i Bolivia 🙂
    Det er også derfor at jeg anbefaler en vandflaske, de koster 70-100 kr og man får alligvel brug for en vandflaske når man trekker 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account