Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540404
     Ahlborn

      Jeg er en fyr på 24 som har tanker om at tage mig en større rejse i 2012. Jeg vil rejse fra juni/juli til januar 2013, og rejsen vil primært være koncentreret om Afrika og Asien.

      Mht. Afrika er mine destinationer (som udgangspunkt) disse:

      Zambia eller Zimbabwe (vil gerne se Victoria Falls men ved ikke hvilken land der er bedst som backpacker?)
      Tanzania og Zanzibar
      Kenya
      Uganda

      Jeg ville bruge omkring 1½-2 mdr. i Afrika

      Jeg ville gerne opleve en safari, Victoria Falls, Masai Mara og så har jeg læst at man i Uganda kan gå på jagt efter bjerggorillaer, hvilket kunne være en kæmpe oplevelse.
      Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad disse ting koster, og hvor man evt. skulle gøre det. Er der nogen som har erfaringer eller viden omkring dette?

      Rejsen er ikke fastlagt endnu så hvis der er nogen der har ideer til ændringer eller ting jeg bare MÅ se eller opleve så sig endelig til 🙂

      Desuden er jeg lidt interesseret i at vide noget om sikkerhed (som alle andre der skal til Afrika for første gang). Er der nogen af disse lande der er no-go’s?

      Mvh. Casper

      #3540410
       René

        Jeg har kun rejst i Kenya og Uganda af disse lande. Men først vil jeg sige, at du har mange lande på din liste til 2 mdr. Transporten i Afrika er ikke som i Asien, det tager længere tid, afstandene er større og tingene går sjældent efter planen. Så måske skulle du overveje og sætte dig ned med et kort og finde en rute.
        Jeg synes bjerggorillaerne er en rigtig god ide, det vil uden tvivl blive din største udgift (500 USD for tilladelsen) men også din største oplevelse. De kan ses i Uganda, Rwanda og DRC. Jeg har selv set dem i Rwanda og DRC og efter min erfaring med 3 ture i Uganda, så er oplevelse bedst i Rwanda eller DRC. DRC er selvfølgelig ikke altid sikker, slet ikke for en første gang i Afrika, men det er samtidig muligt at komme op på en levende vulkan med største permamente lava sø, som er en vild oplevelse.
        Personligt elsker jeg Uganda, som har meget mere og byde på end blot gorillaerne. Specielt chimpanzerne er en næsten ligeså stor oplevelse som gorillaerne, fordi de er meget mere aktive og giver dig et show med slåskampe, kærtegn, parring og leg. Desuden er det meget billigere. Derudover er der de træklatrende løver i Ishasha, som også er ret unikt. Det kan også ses i lake Manyara i Tanzania.
        Hvis jeg var dig, så ville jeg måske overveje om både Kenya og Tanzania er nødvendigt, de minder trods alt meget om hinanden.

        #3540418
         lauridsen_lars@hotmail.com

          hej.
          Tjek overlanders truk.
          De köre igennem Africa med back packers, fra to uger op til seks månder, ikke lige min stil at rejse på, men måske en god ide når vi snakker Africa, tjek det ud overlanders trucks igennem Africa, ville tro at mange back packer bruger dem. lars

          #3540635
           Mia

            Hej Casper

            Prøv måske at tjekke ACCESS angående den del af din tur, som er i Afrika, de mener de laver nogle af ting, du leder efter…

            access2africa.dk

            Mia

            #3540978
             Stinepigen88

              Halløjsa 🙂

              Jeg er selv rejst en lille smuttur til Nairobi, hvor jeg bor og arbejder på et børnehjem med tilhørende skole. jeg skal være her frem til omkring 16. august 2012 – som udgangspunkt.
              Jeg ved ikke i hvilken rækkefølge, du vælger, men hvis du kommer forbi Kenya mens jeg er her, så er jeg super frisk på at mødes og se på landet.
              Ellers er du også velkommen til at sende en besked herinde, hvis du har brug for information mht. Kenya. Så skal jeg gøre mit bedste for at finde svaret 😉

              Håber du får en fantastisk tur! 😀

              /Stine

              #3540994
               Ahlborn

                Tak for svar alle sammen. Det er nogle super inputs og links. Jeg vejer lige situationen, økonomien og tidsplanen og finder ud af hvad jeg gør derfra, det har i hvert fald været en stor hjælp.

                @Stine
                Tak for tilbuddet, det er jeg helt sikkert frisk på hvis jeg kommer omkring Kenya. Pt. venter jeg svar på mit job om jeg bliver fastansat og i så fald hvor og hvornår. Når jeg ved lidt mere om det kan jeg også svare endegyldigt på om jeg kommer afsted, og hvornår.
                Jeg vender lige tilbage 🙂

                #3541540
                 Ahlborn

                  Hej Stine
                  Jeg ville lige give en heads up på hvad det endte med mht. min tur og dermed at mødes i Kenya.
                  Jeg fik et jobtilbud som jeg ikke kunne sige nej til, så rejsen bliver udsat til muligheden engang åbner sig igen. Det kommer desværre til at vare nogle år – i hvert fald før jeg tager en stor tur. Det kunne ellers have været hyggeligt 🙂
                  Skriver du blog eller noget i den dur mens du rejser? Det kunne være lidt spændende at få lidt inputs nu jeg ikke selv kom afsted 🙂

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account