This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine Lassen

Vi skal rejse som backpackere og vi skal ikke lave noget frivilligt arbejde men “bare” rejse rundt og opleve :o)

Det er bare ret svært, da der er mange delte meninger om denne vaccine uanset om man spørger her, hos serum instituttet eller hos lægen.

Anonym Carina

Det er de færrste backpackere der vælger at få rabies vaccinen når man “bare” skal rejse almindelig rundt i landet. Jeg har været ude at rejse i længere tid flere gange og har aldrig været i nærheden af at blive bidt af noget som helst.

Hvis man skulle være så uheldig at blive bidt af noget, der måske har rabies og man ikke har vaccinen, kan det jo sagtens behandles alligevel hvis blot man går til læge umiddelbart efter biddet.

Så jeg ville helt sikkert ikke bruge penge på den vaccine, synes det er helt overflødigt når I ikke skal arbejde eller opholde jer længere tid på landet.

Anonym Stine Lassen

Vi rejser til Vietnam, Cambodja, Laos og Thailand til september og bliver der i 3 mdr.
    Annes læge har anbefalet Rabies vaccinen, men min læge har ikke…..vi er ret meget i tvivl om, hvorvidt vi skal have denne vaccine. Det er tilsyneladende et vurderingsspørgsmål, men vi vil alligevel gerne have et råd fra jer, der har rejst de samme steder.
    Fik i vaccinen????

venlig hilsen Anne og Stine

Anonym Anonym

Rabies smitter ved bid fra inficerede dyr – hund, kat, abe, flagermus etc.

Skal i være meget på landet, lave frivilligt arbejde på landet, i zoo eller lignende. Så syntes jeg det er en god idé – ellers ikke.

Læs mere på http://www.rejsedoktor.dk

Anonym solskinsglad

Ulempen ved vaccinen er, at den ikke dækker helt, men blot nedsætter antallet af behandlingsstik i tilfælde af bid.

Hvis man er vaccineret og bliver bidt, skal man stadig gå direkte til lægen og få behandling, men behandlingen består da kun af en indsprøjtning samme dag, som man er blevet bidt, og en ekstra indsprøjtning en uge efter.

Hvis man IKKE er vaccineret skal man til lægen samme dag, og fem gange mere (efter et par dage, efter en uge, efter to uger, efter en måned og efter tre måneder).

Så ja, det er da et mindre besværligt forløb, man skal igennem, hvis man er vaccineret, men man slipper altså stadig ikke for at skulle til lægen med det samme (er sygdommen først brudt ud, er der ingen behandling). Det er nok derfor mange vælger den fra (og så fordi den koster ret meget).

Anonym Anonym

Hvis man rejser som backpacker, så vil jeg helt klart anbefale at få Rabies vaccinen. Det er mere held end forstand, at jeg ikke blev bidt af en beskidt køter i både Laos og Vietnam!

Anonym Anonym

Jeg har lige rejst i Thailand, vietnam, cambodja, Laos og malaysia. Jeg fik ikke vaccinen, og var slet ikke i nærheden af at blive bidt på noget tidspunkt. Jo der er da mange herreløse hunde, men de virkede ikke aggresive..

Anonym Anonym

Tak for de mange gode råd!
    Til dig der skriver til sidst: Er der noget specielt du kan anbefale fra din tur at man bare ikke MÅ snyde sig selv for?

Hvor bestilte du visum? Og bestilte du kun til Thailand og Vietnam hjemmefra? Og så til Laos og Cambodja dernede?

På forhånd tak:o)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account