This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym helleklm

Er der nogen der har erfaringer med at rejse i Indonesien eller Asien under Ramadan? (planen er at ramme Singapore, Lombok, Gili, Komodo og Bali)

Er det stadig muligt at få frokost mv.? og opleve de samme ting som man ellers ville?- Eller er det noget i vil fraråde?

Anonym amboye16

Vi rejste i Indonesien sidste år i ramadanen og ud over et par ekstra bønner om natten, så vi ikke noget til det. Vi kunne sagtens få frokost.

Hvis du er interesseret i at læse om vores rejse, så kommer her det første blogindlæg. Alle indlæg fra juli og august 2014 er fra Indonesien.

http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/07/indonesien-gili-gede.html

Rigtig god tur – vi havde en fantastisk ferie!

Anonym helleklm

Ok jamen det lyder jo lovende 🙂
    Tak for svar.

Anonym MissAdventure

Vi har også rejst i Indonesien under Ramadan…. om man mærker til det afhænger af, hvor I Indonesien man er.
    På Bali er de primært buddhister fx – hvorimod de på Pulau Weh er muslimer.

Vi har rejst alle de steder, du nævner uden at mærke noget til Ramadan overhovedet.
    På Pulau Weh var restauranterne lukket fra solopgang til solnedgang.
    Så vi spiste morgenmad og frokost i smug på vores værelse eller inde på dykkercenteret. Man spiste og drak ikke offentligt før efter solnedgang.
    Men I de områder, du planlægger at tage til, vil du ikke mærke til det overhovedet.

Anonym helleklm

Tak for svar 🙂

Anonym MissAdventure

Lyder dejligt. Vi glæder os også.

Vi har tænkt os at tage en bus direkte fra lufthavnen til Koh Chang.
    Vi har booket et par enkelte nætter på V.J Searenity (Koh Chang) – og så tænker vi at tage den derfra. Vi har desværre kun mulighed for at være afsted 12 dage pga. arbejde.

Er der nogle steder/områder, du kan anbefale at bo. Vi vil gerne bo ud til vandet… og ikke et totalt partysted.

Synes overnatningspriserne på Koh Kood ser meget dyre ud. Kan du huske, hvor du boede, og hvad du ca. gav? Og om det er bedst bare at booke på selve stedet ved ankomst?

Sejler der både mellem Koh Chang og Koh Kood hver dag?

Har været ude at ride på elefanter både i Nordthailand og i Sydthailand… men tænker, at vi også skal det på Koh Chang 🙂
    Vi er begge divemastere…. men synes ikke, at dykningen i Thailand har været god, de steder vi har været… (sammenlignet med Indonesien, Filippinerne, Maldiverne osv.) – så det skal primært være en afslapningstur. Normalt dykker vi næsten hver dag på vores rejser – men denne gang bliver det nok bare et par enkelte dyk, tænker jeg.

Anonym helleklm

Da vi havde boet på budget den første del af vores rejse havde vi aftalt at tage lidt luksus da vi kom ud til de 2 øer.

Hvis vi kommer tilbage til Koh Kood vil vi bo på Siam Beach. Fantastisk lille perle i egen bugt med bungalow’s.

På Koh Chang boede vi Centara Koh Chang Tropicana Resort. Det var som sagt nok lidt pebret, men også super lækkert. Men området kan jeg varmt anbefale. Tæt på alt og alligevel masser af og ro og idyl.

Ja der sejler speedbåd hver dag 😉

Jeg tænker ikke det er nødvendigt at booke overnatninger på denne tid af året. Vi valgte at gøre det da vi rejste i Januar. Men jeg tror sagtens vi kunne have fået noget.

Anonym MissAdventure

Helle…. læste lige i en anden tråd fra 2013, at du søgte råd vedr. Koh Chang og Koh Kood i Thailand.
    Tog du dertil efterfølgende?
    Vi skal nemlig dertil på fredag… har været i Thailand nogle gange… men bliver første gang på Koh Chang og Koh Kood, så kunne godt bruge et par råd, hvis du har været der 🙂

Anonym helleklm

Ja det gjorde jeg. Glæd dig. Det er et paradis 😉

På Koh Chang kan jeg varmt anbefale elefantridning i Baan Kwan Chang lejren.
    Man kan se elefanterne har det godt. Rigtig god tur hvor man også kan bade med elefanterne.
    Derudover lej en scooter og kør rundt på øen. Evt. trekking i junglen hvis i er til det. Koh Kood er som at lande på en øde ø. Virkeligt smukt. Og hvis i er til dykning er det lige stedet 😉 Derudover kan det anbefales at sejle ud i kajak. Rigtig god tur 😉

Anonym MissAdventure

1000 tak 🙂
    Vi prøver at google de steder, du nævner 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account