This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym signerb

Min kæreste og jeg har for snart længe siden købt flybilletter til Damakus, Syrien, med henblik på at bruge tre uger på at rejse rundt i Syrien, Libanon og Jordan. Vi står og overvejer om vi efter muhammed-krisen og de uroligheder der fulgte efter, skal gennemføre rejsen, som planlagt. Udenrigsministeriet har afblæst den ‘røde alarm’- men spørgsmålet er om det er rart at rejse steder hvor vi givetvis må sige at vi er fra … Island? Måske skal vi hellere rejse et andet sted hen, verden er jo så stor (mor).
    Alle indlæg vil være velkomne!!
    Signe

Anonym Jesper Jensen

Jeg ville blive hjemme – alene baseret på UMs henvisninger. De har afblæst rød alarm, men de fraråder stadigvæk alle rejser til landene ovenfor.

I vil sikkert ikke få problemer med den gennemsnitlige mand i landene, men som vi alle har kunnet se på tv, er der desværre nogle ekstremister. Det eneste de kigger efter en syndebuk og det er desværre danskerne i øjeblikket.

I kommer måske i klemme med flybilletterne – Jeg mener ikke i kan få dem refunderet, hvis i ikke har købt en pakkerejse. Men sikkerhed må da også være vigtigere end penge..

Anonym Celine

Hejsa.

Jeg har en bekendt som opholder sig I syrien ligenu. Her i sidste uge oplevede han at blive praesenteret som “(hans navn) from Denmark” foran 100 muslimske maend i en moske. De festede bare videre med ham. Det virker som om, at det mere handler om en usynlig fjende end om personen der staar foran dem. Han rejser rundt uden nogen form for vanskeligheder, saa jeg syntes ikke i skal vaere bekymrede. Selvfoelgelig er det altid klogt at holde lav profil, vi rejste selv, af samme grund, rundt som islaeninge da vi var i Indien. En hjaelp ville maaske vaere hvis i rejse som Servas medlemmer og derved kunne bo hos syriske familier. I kan selv tjekke det ud paa “servas.dk”
    Mht. til udenrigsministeriets anvisninger skal man huske paa at de skal vaere daekket ind, HVIS der nu sker noget, saa de ikke kan blive anklaget. Derfor overdriver de altid.
    Jeg opholder mig selv i Nepal ligenu, hvor der ogsaa fraraades alt unoedvendig indrejse og jeg er 100 procent sikker.

God rejse, ligemeget hvor den kommer til at gaa hen.

mvh.Celine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account