This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MKierkegaard

Hej

Jeg er meget tidligt begyndt at planlægge lidt af min jord-omrejse, da jeg simpelthen glæder mig så meget! 🙂 Jeg tager afsted i august 2014, når jeg er færdig med min bachelor. Rejsen skulle gerne vare til juni 2015, så det passer med at jeg kan komme hjem og starte på kandidaten.

Da der dog er noget tid til, har jeg af rejseselskaberne fået at vide at det er for tidligt at sige noget om priserne på flybilletter. Og meget andet. Og derfor håbede jeg på at kunne få svar på dette indlæg, om det økonomiske virker urealistisk og andre gode råd 🙂

Hermed min rejseplan (bemærk at datoerne selvfølgelig sagtens kan ændres, det er bare for at have ca. dato’er når jeg slår op på diverse booking sider):
    – Egypten, 4 uger (1-29 august 2014)
    – Dubai, 2 uger (30 august – 13 september 2014)
    – Indien, 4 uger (14 september – 12 oktober 2014)
    – Japan (13-27 oktober 2014)
    – Thailand (28 oktober – 26 december 2014)
    – Singapore (27 december 2014 – 4 januar 2015)
    – Australien (5 januar – 2 marts 2015)
    – New Zealand (3 marts – 28 april 2015)
    – Fiji (29 april – 27 maj 2015)
    – Mexico (28 maj – 8 juni 2015)
    – Costa Rica (9-25 juni 2015)
    – New York (26 juni – 10 juli 2015)

Jeg regner med at halvdelen af tiden i Australien og New Zealand bruges på noget frivillig arbejde ala wwoof’ing, så jeg til gengæld for arbejde for dækket kost og logi.
    4 af ugerne i Thailand vil pga et kursus jeg er interesseret i koste 3000 DKK/uge, med alt inkl.
    Jeg håber på maks 20.000 for flybilletten, og derudover har jeg tænkt 11.000 til rejse-udstyr, vaccinationer og forsikring.
    Jeg har samlet set 120.000.

På forhånd mange tak for svar 😀
    Mia

Anonym Daizz

Hvad er det helt præcist, du spørger om?

Anonym Mia

Er det realistisk økonomisk med en sådan tur? Eller foreslår i, at jeg skærer et par af destinationerne af?
    Gode råd, tips og hvad man ellers skal se er også meget velkomne.

Tak! 🙂

Anonym Anonym

120.000 kr er alt for lidt til en rejse af den længde !!
    2 måneder i Thailand syntes jeg osse er for lang tid.
    brug en måned i thailand også evt. en måned i Vietnam eller kina istedet 🙂

Anonym Anonym

Jeg synes det er mange lande, hvor du “kun” skal være i kort tid.. Det virker lidt til du skal “over alt” – og derfor tænker jeg også du kommer til at bruge rigtig mange penge på flybilletter. Jeg ved ikke, hvad tanker du har om rejsen.. Om du bare skal være i landet eller om du også gerne vil “opleve” landet.. Jeg synes det virker som en stressende plan, hvor du ikke får oplevet landet.. Jeg ved godt man f.eks kan være 1 år i Indien uden at opleve det hele, men anyway! Hvis du ikke har nogen vaccinationer koster det en del – og rejse forsikring for 11 mdr er heller ikke helt billigt.

Anonym MKierkegaard

Mange tak for svar!

Jeg vil lige tænke over det med Thailand. Kunne være spændende også at besøge Vietnam eller Nepal. Jeg var bare usikker på om det blev for besværligt med visum. Men det vil jeg nu undersøge! 🙂

Hehe, og ja, jeg ville gerne “over alt”. Det var egentlig lidt det der var planen. Men du har selvfølgelig ret i, at der er mange ting jeg ikke vil få set. Har arbejdet som frivillig i Kenya i 5 måneder, og rejste rundt i landet imens. Der fik jeg set highlight’sne.

Igen, mange tak for svar! Det er rart med lidt feedback fra andre rejsende, nogle der har erfaring. Jeg kigger videre på det!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej Mia.
    Hvis jeg var dig ville jeg ikke köbe for meget udstyr hjemme i Dk,det er meget billiger og köbe på din rejse,men start ud med en lille back pack,jo letter du rejser jo letter kan du komme rundt,jo minder har du også at miste på din rejse,120000 kr er nok til en kanon back packer rejse,Husk lande som indien og östen er der rigtig mange penge at spare,Jeg har et forsalg til din rejse,Du kan flyve billige til istanbul og starte din rejse i tyrkiet og derfra til Egypten,Istanbul er en super fed by derfra kan du helt sikker komme billige til egypten,så du rejser overland til Istanbul eller flyver ville tro du kan flyve til Istanbul for 500 kr,så det du gör er at köbe dine billetter undervejs,fra istanbul til egypten koster ikke mange penge kender ikke lige prisen men ikke meget,det er mit forslag til din billetter,når du er på de kanter koster billetter ikke meget,En anden mulighed er den transirbirske jernbane kan anbefalde dig den transmonolske jernbane hvor du rejser med tog igennem rusland mongoliet,til kina fra kine kan du rejse overland til tibet nepal indien,eller du kan rejse igennem kina ned til laos eller vitenam og hele vejen til singapore derfra vider til bali.fra bali til oz,der er mange penge at spare på flybilletter,ved at rejse overland,eller köbe dem undervejs på din rejse,plus du ved ikke hvad der sker på din rejse, måske bliver du vild med indien og bliver der,Möde en gang en pige som var på jordomrejse med tre veninder först stop koh tao i thailand hendes veninder rejset vider hun blev på koh tao et år og blev dykker instuktör,dine rejse planer vil hele tiden andere sig på din rejse,og det er jo det der er fedt ved at rejse som back packer,mellem Amerika er super fedt,du for en fed oplevelse,husk og rejs som en rigtig back packer lokal mad lokal buser dorms,find nogen at rejse med,det gör din rejse billiger dele vaerlser taxa,120000 kr er rigtig mange penge,der hvor det koster dig er oz new zealand,doha,ikke brug for mange penge på udstyr,lars

Anonym Cindie

Fed rejse.. Men har lige et lille “råd/tip”, Jeg synes det er mange dage du skal være i Singapore, og endda holde nytår der? Jeg kommer lige dernede fra, efter 3 hele dage havde jeg set det hele, og der er det ene store shoppingcenter efter det andet og det er ikke billigt, og hvis det ikke er store shoppingcentre, så er det store hoteller, det er ikke et sted jeg ville hen igen, hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med 3 dage, og så flyve videre til Australien og holde nytår der..:-)

Anonym Christian

14 dage i Dubai er også lige i overkanten. Prøv evt Oman i stedet?

Anonym Mia

Nu står der godt nok Guest, gad ikke lige logge på igen 😉
    Mange tak til både Cindie og Christian, super godt med lidt input fra folk!! 😀 Og alle jer andre!! 😀
    Jeg har nu rykket lidt rundt i planerne, forkorter Singapore opholdet, og Dubai er skåret ned til 7 dage, måske endnu mindre. Tak!! 😀

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account