This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle backpackers. Jeg er ved at tøjle mine drømme om en større jordomrejse alene. Derfor vil jeg gerne høre jeres mening om mine rejse er helt urealistisk. Jeg er ikke færdig med at spare op endnu, men mit mål er at ende op med omkring 150.000-160.000 kr. Min plan er at spare lidt på pengene vedrørende mad, overnatninger, transport o.l (og generalt med hensyn til det prøve at leve så meget som de lokale som muligt)og så i stedet bruge nogle flere penge på oplevelser. Jeg vil gerne afsted i 14 måneder, hvor jeg skifter mellem at have fuld fart på og opleve en masse, og så bare stoppe op og lave “ingenting” i et stykke tid.
    På min jordomrejse vil jeg gerne til følgende land:

Afrika – 5 måneder:
    Sydafrika, Ghana (frivillig ophold), Uganda, Kenya, Tanzania eller Malawi

Asien – 6,5 måneder:
    Indien , Nepal, Kina, Burma, Malaysia, Indonesien, Vietnam, Cambodja og Bhutan (1 dags tur, da visum er meget dyrt)

Sydamerika/ mellemamerika 2,5 måned:
    Columbia, Venezuela, Nicaragua, Panama

Min rækkefølge/rute får landene har jeg ikke på plads endnu, men jeg ved at jeg vil starte i Afrika og så videre til Asien og ende i Syd/Mellemamerika tilsidst.
    Så mit spørgsmål til jer er om min plan lyder urealistisk, både økonomisk men også tidsmæssigt? Om i syntes at det er får meget at nå på 14 måneder, eller i omvendt tro det er får lidt?
    Jeg vil selvfølgelig også meget gerne høre om i har nogle erfaringer med at rejse alene pige i disse land?
    Og derudover hvis har nogle andre ting jeg burde vide om de forskellige steder, specielle ting i har oplevet som i helt klart ville andbefale, eller ting i vil anbefale at jeg klart holdte mig fra?
    Jeg vil blive rigtig glad får et svar – hilsen den kommende backpacker!

Anonym Claus

160.000 og 14 mdr. Det er efter min mening laaang tid at være on the road og også mange penge at brænde af på en gang.

Bestemt realistisk, men jeg ville nok bruge mere tid i Latinamerika. Men du kan jo ikke få det hele, så det er jo et spørgsmål om at prioritere.

Buthan er både dyrt at komme til mht visum og at være i. De øvrige lande er der ingen problemer i at rejse rundt i alene, heller ikke som pige. Men du skal selvfølgelig rejse med respekt, lad være med at udfordre skæbnen, altså tænk på beklædning i muslimske lande (og Indien), tag evt et tørklæde på, gem værdier væk osv, drik dig kun i hegnet i steder, hvor du kan komme sikkert tilbage til hostel, brug andre backpackere og nettet.

mvh
    Claus

Anonym Anne S. W. S.

Først mange tak for svaret! Og ja 12-14 måneder er lang tid, men min plan er at opholde mig i ret lang tid i både Ghana som frivillig, Indien og Kina delvis som frivillig – og med hensyn til pengene så har jeg sparet op til det her ca. siden jeg var 13, så at bruge så mange penge på det har både været min store drøm og min plan længe 🙂
    Og ja den relative korte tid i Latinamerika skyldes primært priotering, men også at jeg gerne vil være længe i Kina, da jeg taler manderin.
    Og ja Buthan er udlukkende en endagstur – pga prisen. De almindelige forholdsregler når man rejser skal man selvfølgelig holde sig til, men vil du tro at nogle af landene er får risikable at rejse i alene (jeg vil ikke ligefrem falde ind i mængden da jeg høj, har blond hår og blå øjne)?
    – Et lille side spørgsmål, men ved du hvornår det er bedst at være de forskellige steder? Ikke kun med hensyn til højsæson (vejret) men også med hensyn til mindre tourisme?
    Og igen tak får svaret! Det er dejligt at vide det ikke er helt urealistisk! 🙂

Anonym Anne S. W. S.

Tak for svaret Lars! Det hjælper faktisk at få afvide at jeg bare skal gøre det, Tak!
    Jeg vil egentlig også gerne bruge mere tid i Latinamerika, men jeg kan jo desværre heller ikke nå det hele… 🙂 Men jeg vil overveje hvor jeg vil starte og slutte igen 🙂
    Ved du hvornår det er smartest – rent klima og højsæson – at vær de forskellige steder?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola Amigo.
    Du flyver til mexico i november månde og rejser ned igennem central Amerika,vider til syd Amerika,du flyver så til cape town efter 4 månder med latinske lande, tjek lige vejret i Africa, kender jeg ikke så meget til,Du flyver fra Africa efter en månde eller to til indien,så rammer du nord indien i april månde,rejser du til nepal og laver dit trek,oppe i himalaya,og rejser så tilbage til indien hvor du kan rejse i nord indien,steder som dahamsla risikas, manali perfekt tidspunket,hvis du kan holde dig i indien og holde til at rejse der,kan du flyve til bangkok oktober månde og så har du hele syd öst asien i så lang tid du har lyst,skriv dit nr til mig,så kan vi snakke sammen om det meget letter du kan sende dit nr til mig,lauridsen_lars@hotmail.com,og du skal ikke afskrive bhutan,alt kan lad sig göre når man er på de kanter,husk indien er stedet man spare rigtig mange penge og man möder de sjovets mennesker i verden og god mad,,flyver fra panama til colombia,catahena,vider langs stranden, til Taganga,vider til venuzuela,snakkes ved.hvis lysten er der rejser du, kan du ikke se du sidder med kone og barn om nogen år og fortyder du ikke tog chancen,lars

Anonym Anne S. W. S.

Har overvejet mexico, men 2 måneder i Afrika er ikke nok, da jeg skal være frivillig i Ghana i 3 måneder, og gerne vil se det sydlige også, men hvis det viser sig at jeg har masser af penge når jeg når til Sydamerika, så er muligheden der jo altid får at blive der i længere tid 🙂
    Og jeg har hørt at Bhutan skulle være rigtig flot og mere “bevaret” end Nepal og Indien, så min plan er endten en endags tur eller en tredags tur 🙂
    Og du har ret, man skal rejse mens man har muligheden og lysten – og den har jeg helt klart 🙂
    Tak får dit svar!

Anonym Anne S. W. S.

Har overvejet mexico, men 2 måneder i Afrika er ikke nok, da jeg skal være frivillig i Ghana i 3 måneder, og gerne vil se det sydlige også, men hvis det viser sig at jeg har masser af penge når jeg når til Sydamerika, så er muligheden der jo altid får at blive der i længere tid 🙂
    Og jeg har hørt at Bhutan skulle være rigtig flot og mere “bevaret” end Nepal og Indien, så min plan er endten en endags tur eller en tredags tur 🙂
    Og du har ret, man skal rejse mens man har muligheden og lysten – og den har jeg helt klart 🙂
    Tak får dit svar!

hej.
    HC Andersen sage at rejse er at leve,Du må ikke holde dig tilbage fra at rejse og kun dig bestemer hvor lang tid du skal rejse,Du har masser af penge med,Jeg vil give dig et godt råd, lev dine drömme ud og rejs ud i verden og opleve den og det vigtig er at rejse med sund fornuft og tag det som det kommer,når du starter på din lange back packer rejse ville du möde mange andre back packer on the road og nogen af dem kan du laere meget af,det er vigtig du finder en rejse rytme der passer dig,som claus skriver brug noget mere tid i de latinske lande . lande der ligger i asien,som indien,nepal,Thailand er alle billige lande,latinske lande er også billige,kender ikke priser i Africa,din rute bestemer du selv,men jeg vil nu starte i mexico og rejse igennem til syd Amerika,fra rio, kan du flyve til cape town,eller der hvor det passer dig,husk fra cape town er der mange fly med thai air som flyver til Bangkok,tro det ligger på fem i ugen eller flere,du kan også flyve fra Africa til indien rejse indien nepal og slutte af med syd öst asien,du for en mega oplevelse,og den kan du altid bruge til noget senre i livet, husk går du kold er det ikke nogen skam at flyve hjem för tid,husk hvad er 14 månder ud af et helt liv, rejs kom afsted med dig,lars

hej Anne.
    Jeg önsker dig alt held og lykke med din rejse,Det bliver en stor oplevelse for dig,Bhutan er klart en mulighed,husk når du rejser möder man mange på sin rejse og du ville få en masse kontakter og hvem ved måske möder du nogen fra bhutan som kan inviter dig,ved at mange unge fra bhutan studere i dajilling som ligger i indien,se hvordan du har det efter 3 månder i ghana
    penge dem har du nok af,så muligheden er der,en skam du ikke kan ligge ud med mexico,vider til ghana,vider til indien,det vil passe super godt med dine flyvninger,hvem ved måske bliver rejse livet et nyt liv for dig nogen år frem,lars

Anonym Mia

Hej Anne

Held og lykke med rejsen! Jeg sidder også selv og planlægger min drømme jordomrejse. Det bliver dog først fra sommer 2014 og frem, så det er begrænset hvor meget der endnu kan bookes og sådan 🙂

Jeg har selv arbejdet som frivillig i Kenya, og derefter rejst rundt i hele Kenya (undtagen nord ved grænsen til Somalia, det er ret farligt, selv for de lokale), Tanzania og Uganda. Afrika er et fantastisk sted. Jeg vil dog anbefale at du starter ud som frivillig og dernæst rejser rundt. Det giver en helt utrolig balast til hvad du senere skal møde. Særligt fordi du som mzungu (hvid) regnes for at have penge (uanset om du har det eller ej), så det at blive taget ved næsen kommer helt klart til at ske ;). Men du vil være klædt bedre på og have lært at prutte om prisen. En anden ting jeg opdagede dernede var, hvor mange penge jeg sparede på at bestille ture dernede, i stedet for her hjemmefra. Jeg var på safari for ca. 2000 DKK alt inklusiv, hvor det hjemme fra DK godt kan snige sig op på de 10.000 DKK. Og en tur op på toppen af Mt. Kilimanjaro kan helt sikkert anbefales! Jeg kan desværre ikke huske hvad det rejseselskab jeg brugte hed, men det var også noget lokalt. Der også havde udstyr vi kunne leje. Mombasa ude ved Kenya’s kyst skal du være rigtig opmærksom på snydere! Da vi f.eks. tjekke ind på et hostel, var der en fyr der fulgte os op og viste os værelserne, og så forlangte betaling. Det gav vi ham så. Så ville han også have pas. Det gav vi ham dog heldigvis ikke. Da vi kom ned til receptionen senere, viste det sig ham fyren ikke arbejdede der! Han havde bare tidligere sjovt nok stået i receptionen. Tænk hvis vi havde givet ham vores pas! I sådanne situationer hjælper det at være bestemt nok, for jeg nægtede at betale for vores værelse 2. gang, og de sagde de så fint nok til (de fik uden tvivl det beløb de skulle bruge af ham fup-mageren, og han gemte så resten til sig selv).
    Et ophold på Zanzibar er helt klart også dejligt! Der er helt fantastisk, folk er rigtig søde og virker mere ærlige end andre dele af Afrika jeg besøgte 😉

Rigtig rigtig god tur!!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account