Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533956
     hoffbob

      Hej allesammen
      Jeg skal sammen med en veninden til asien til sommer. Vi skal rejse i en måned.
      Vi regner med at bruge tre dage i kuala lumpur, ti dage i cambodia, ti dage på filippinerne og syv dage på bali.
      Er det realistisk, eller er det bedre at droppe nogle lande?

      #3533957
       Anonym

        jeg ville bruge en måned på at rejse over land gennem Cambodia og Laos eller bruge en måned på at rejse over land gennem Bali, Java og Sumatra.
        Generelt er rådet nok at bruge længere tid på færre lande.

        #3533965
         Claus

          7 dage på Bali, tja…

          Jeg ville nok enten skubbe Filippinerne ud og så tilbringe længere tid på Bali eller Bali væk. Kommer selvfølgelig også an på, hvad I vil med de to steder, de tilbyder næsten det samme, selvom det jo er forskellige steder.
          Kultur, badeferie, party steder, lokalsamfund.

          Glem ikke at det koster lidt at komme til Bali (visum), men det koster også at forlade øen igen. Det er aldrig inkl, når man køber billet til Bali.

          10 dage i Cambodia er nok til at se de største sights, 3 dage i KL er efter min mening en dag for meget. Så spændende er KL heller ikke.

          mvh
          Claus

          #3533975
           Anonym

            Hvis jeg skulle give jer et råd ud fra egne erfaringer ville jeg vælge 1 land og så blive der den måned i rejser. Når I kun har en måned vi i bruge en del tid på at rejse hvis i skal nå og se alle de steder i har nævnt. Desuden vil i nok sidde med en følelse at i sagtens kunne have brugt langt længere tid det enkelte sted, hvis i stresser for meget. Det er en rar ting at have mulighed for at kunne blive hængende et sted hvis det er fedt. Det er ihvertfald min erfaring at “less is more” når man rejser og ikke have en alt for presset rejseplan…..en måned går trods alt rigtig hurtigt.
            Jeg an varmt anbefale at tage til Filippinerne. Har rejst en del i Asien og syntes uden tvivl det er det bedste sted jeg har været!

            #3533981
             Claus

              At rejse rundt i Sydøstasien er ikke noget, der tager dagevis. Landene er relativt små, der kører busser, ellers er der jo forskellige billige flyselskaber som Airasia.com og Jetstar.com

              mvh
              Claus

              #3533986
               milla06

                Hej
                jeg skal selv til asien i sep. I skal være opmærksomme på at det er regntid de fleste steder i asien. Det bedste sted at være mht til vejret i september i indonesien:)

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account