This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Daniel

Hej alle.

Min ven og jeg er i gang med at planlægge vores rejse som skal finde sted til Marts. Vi har tænkt os at rejse i godt 2 måneder (omkring 65-70 dage). Vores tanker går lige nu på, at vi gerne vil følge denne rute:

Bangkok, Thailand -> Cambodja -> Ho Chi Minh, Vietnam -> Hue, Vietnam -> Vientiane, Laos -> Chang Mai, Thailand -> Luang Prabang, Laos -> Sa Pa, Vietnam -> Ha Noi, Vietnam -> Hong Kong, Kina.

Vi ved godt at det selvfølgelig kommer an på hvor meget man vil gå i dybden med de forskellige lande og byer. Vi gider ikke at skulle bruge mega meget tid på transport, men vi er også typerne der heller ikke gider at være for længe det samme sted 🙂 Kom gerne med jeres mening!

Hilsen Daniel & Frederik.

Anonym Tine

Hej Daniel

Det lyder til at være en spændende rute, det kan I godt glæde jer til 🙂 Jeg synes ikke, at det lyder helt urealistisk, jeg kender nogen som har brugt en måned på en lignende rute, men man kunne også sagtens bruge tre måneder, som I siger, så kommer det an på hvem man er. Men jeg synes altså ikke at det lyder helt tosset 🙂

Regn med at bruge cirka 3 dage hvert sted, så nogle dage til transport og så vil I helt sikkert finde nogle steder, som I bedre kan lide end andre, så der vil I nok bruge lidt ekstra tid, men det burde der også være tid til 🙂

Jeg synes dog, at jeres rejse er virker lidt ulogisk….Er der en speciel grund til at I tager til Vietnam – laos – Thailand og så tilbage igen?

Jeg vil forslå, at I tager Bangkok – Chiang Mai – Laos – Cambodia og så op gennem Vietnam eller Thailand – Laos – Vietnam – Cambodia og derfra til Hong Kong 🙂 Men det er bare mit forslag 🙂

God tur!
    Tine – http://aworldofbackpacking.com

Anonym Daniel

Tak for svar! Det er vi glade for at høre. Mht. ruten ville jeg meget gerne lægge et billede op, så giver ruten meget mere mening!

Anonym Tine

Det var da så lidt! Jeg håber, at det kunne bruges 🙂 Jeg kan godt forstille mig ruten, men for mig ville det være mest logisk at tage rundt i en cirkel frem for lidt frem og tilbage, men hvis det er logisk for jer på denne måde så gør I da bare det 🙂 Nu ved jeg ikke hvor længe I skal være i Vietnam, men I skal huske at søge visum hvis I skal være der over 15 dage og hvis I skal være der under 15 dage og vil returnere til Vietnam, så skal der gå mindst 30 dage før I tager tilbage 🙂 se evt mere her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/vietnam-pas-og-visum/

I må endelig spørge, hvis I har flere spørgsmål 🙂

Anonym Sara

Det kan sagtens lade sig gøre. Man kommer selvfølgelig ikke så dybt ind under huden på hverken byer eller mennesker, når man hele tiden skal videre, men det er også en sjov måde at rejse på. På en af mine rejser nåede jeg igennem 6 lande på 2 1/2 måned, og vi havde flere steder, hvor vi blev en uges tid 🙂 Men tro mig, nogle gange bliver man helt bombet af alle de indtryk man får, når man rejser så hurtigt videre i længere tid. Bare så i er forberedt på, at man nok tager nogle lidt længere breaks ind i mellem 😀
    Rigtig god rejse! Slet ikke misundelig (;

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account