This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Paugeo

Hej!

Jeg skal ud på mit livs oplevelse med min kæreste, vi lander i Hanoi d. 15. Juli og har derefter 3 måneder i østen, inden vi skal videre til Australien.

Mit spørgsmål er dog, hvor vi skal opholde os i henholdsvis Vietnam og Thailand for at undgå den ene regnvejrsdag efter den anden?

Nogle tips eller forslag?

Er der desuden nogen der ved, om regntiden også ser slem ud på malaysia og Filipinerne i August?

Taaak 🙂

Anonym L

Hejsa…

Jeg har selv for nogle år tilbage været i Thailand i juli måned….der regnede det primært sent om aftenen og så om natten og nogle enkelte dage fik vi også et skyl om dagen, men så var det noget med at det regnede kraftigt i en time og bagefter var der sol og dejligt vejr….så synes ikke at I behøver at lade jer synderligt begrænse når I rejser rundt i Thailand!

Anonym Anonym

Hej
    Undersøg dog lige om de ting i vil foretage jer har åbent. En dykkerø som Koh Lanta kører på lavblus fordi det ikke er sæson og vandet ved Thailands vestkyst er forholdsvist uroligt på det tidspunkt. desuden kan det være vanskeligt at komme til yderområder i nogle egne specielt i Cambodia hvor vejene ikke altid er asfalteret..

Men ellers ingen problemer. Jeg har været der i Juni og August og har ikke oplevet problemer med vejret. Kun en enkelt regnvejrsdag og et par byger om aftenen som beskrevet ovenfor.

Så god tur..:)

M

Anonym Anonym

I Thailand vil jeg anbefale at I fokuserer på øerne på østkysten, hvis I er til øer.. I kan også overveje Malaysias østkyst, der er der højsæson på det tidspunkt. I Vietnam er Ha Long et must og evt Sa Pa, men jeg er ikke sikker på hvor meget det regner i bjergene på det tidspunkt. Ellers er det bare med at læse og finde de ting der passer til jeres interesser..

M

Anonym Anonym

lyder dejligt konkret, det vil vi helt sikkert have med i vores overvejelser, tak 😉

Anonym Paugeo

Okay lyder dejligt, at det faktisk ikke er så slemt som man lige læser det på diverse kurver over mængden af nedbør.

Vi er pt. ved at planglægge en “rute” over vores tur, er der nogle forslag til steder man bare skal se når man rejser i Vietnam og Thailand?

tak 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account