This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa alle i rejsende!
    Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med at rejse i Thailand i regntiden?
    Jeg tager afsted juli og ca 3-4 mdr frem…

Jeg har hørt at hostels kan være lukket og at det desuden er umuligt at gennemføre en trekking tur….
    -Det ville jeg være rimelig ked af…
    Er der nogen der har oplevet regntiden som et problem?

Jeg vil også gerne til Vietnam og Malaysia, kan man rejse “væk” fra regntiden?
    – Laura

Xplosive_shalai

Hejsa,

Jeg bor på Penang i Malaysia og lige nu er det regntid. Men når det regner er det stort set kun om aftenen og når det gør så er det oftest kun 20-40 min. Det er kun lækkert hvis det har regnet om natten pga. den høje luftfugtighed. Luften føles mere frisk og mindre trykkende efter et regnskyl.

Jeg ved at der sydpå har været oversvømmelser nogle steder og at det på østkysten er værre end vestkysten hvor jeg bor. Det samme gælder for Thailand.

Til sommer bliver det sygt varmt herude. For tiden er der 33 grader i skyggen, selvom det er den kolde del af året.

By the way så skal jeg selv backpacke fra juli 2007 i primært Thailand og Vietnam, evt. også Cambodi, Burma og Laos.

Anonym Anonym

Jeg har rejst i Malaysia og Thailand i juli-august, og det var ikke noget problem. Som den anden skriver, så er der høj luftfugtighed, men det vænner man sig til. Desuden kan det give nogle ordentlige byger.

På mit trek i Nordthailand regnede det (næsten hele tiden faktisk), men hvis du hjemmefra tænker på at tage tøj med, så du er forberedt til det på dine treks, så er det intet problem – og man kan sagtens få en god og flot trekkingtur alligevel.

I Sydthailand og Malaysia kan jeg faktisk nærmest heller ikke huske at det regnede… Jeg tror nok, at den malaysiske østkyst skulle være bedst i juli-august mht. vejret.

Anonym Anonym

Hej jeg har rejst et par gange i regntiden, og har ikke haft nogle problemer, jeg har trekket flere steder og det var helt fint.I Thailand kan der være lidt forskel på hvor meget det regner på østkysten og vestkysten, sådan er det nok også i de andre lande.Jeg var en måned i malaysia i juli/august og kan faktisk slet ikke huske det regnede! Det er værere at luftfugtigheden er så høj, så når det endelig regner er det ret forfriskende. Men det kan jo være jeg bare var heldig de gange jeg var afsted.
    Rigtig god tur

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account