This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym asm

Hej,

Jeg står og skal rejse 3-4 måneder til sydøstasien her fra d 1 april… Det rammer lige sammen med regntiden, hvilket jeg godt viste da jeg bookede rejsen :)..

Vi starter i Thailand derefter Cambodia, Vietnam og Laos… Er der nogle som har rejst i samme lande i regntiden? Jeg har altid troet at der bare regner 1-2 timer om dagen og så stopper det igen… Men nu har jeg lige læst at der godt kan regne i flere dage i træk uden at der er ophold… Er der nogle som har været ude for det?

Får man næsten ikke solen at se eller er der konstant overskyet??

Men naturen er jo utrolig smuk i regntiden så det er selvfølgelig et plus 🙂

Er der et godt sted i kan anbefale vi starter i Thailand, har læst at det er meget opdelt i Thailand, mht regntiden..

Håber på at få nogle svar 🙂

Mvh Sofie

Anonym sanja

Jeg har rejst i Malaysia og Thailand i regntiden – sommerferien.

Jeg har været afsted to gange – den ene gang var vi tre uger i Thailand – ca. 4 dage med sol. Men… det regner ikke hele tiden, men en del.. og næsten altid overskyet. Sidste år var vi dog mere heldige – også i sommerferien, og havde sol næsten alle dage – kun afbrudt af et enkelt kraftigt regnskyl om dagen.

Malaysia var skønt – der var ikke så meget regn..

Man siger, at det ikke regner så meget i Thailand omkring Koh Tao, Koh Samui og Koh pagnan. Vi havde nu altså også gode solrige dage på Phi phi øerne – og de er klart at anbefale et par dage i hvert fald.

mvh Sanja

Anonym Jens

Hej Sofie,

Jeg var afsted sidste år i maj til Thailand. Det var det flotteste vejr de første 14 dage på de østlige øer (Koh Tao, Samui etc.), men da vi drog til Phuket regnede det nonstop i 4-5 dage, så vi smuttede tilbage til Bangkok og tog til Koh Chang, som er en ø der også ligger mod Øst.

Her var vejret lidt bedre med skiftende regn og sol.

Jeg tror I har bedst chance for sol på de østlige øer i starten af jeres rejse – men henne i juni/juli er regnsæsonen nok begyndt over det hele og så tror jeg det er ét fedt hvor I tager hen.

Jeg skal faktisk til Thailand nu her imorgen og skal være på Koh Tao – så kig endelig forbi dér 😉

Go tur!

Anonym One:Wolrd

Jeg har rejst en del rundt i området igennem de seneste år, og er kommet lidt til den konklusion, at alle årstiderne har noget specielt over sig. Men det kommer meget an på hvad man ønsker at opleve når man er taget afsted. I regntiden er der en rigtig fed stemning på de mindre øer som Koh Tao, fantastisk sted masser af dejlige mennesker og fede oplevelser hvor man hurtigt lærer en masse nye mennesker at kende fra hele verden. Men dykning er nærmest et must.

Kan kun anbefale de mindre øer, hvis man er til vand sport og specielt dykning, så afsæt noget tid til det for så har man noget unikt at snakke om mens man rejser rundt ude på de kanter.

Start i BKK, brug nogle dage i backpacker området og mød nogle som lige har rejst lidt rundt i området derude. Og hør hvad de har af anbefalinger for tingende har det med at ændre sig meget hurtigt. Som gode Guesthouses ligepludseligt er blevet være lort.

Ellers hop på bussen mod Koh Tao og nyd ø livet, så bliver oplevelsen en helt anden, med mere ro over sig 🙂

God Rejse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account