This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym trikl

Jeg planlægger at rejse alene rundt i Thailand, Vietnam og Cambodia til sommer og vil derfor høre om andre har erfaringer med at rejse alene i disse områder. Hvordan med overnatning (er jo oftest beregnet for 2), kontakt til andre backpackere og sikkerhed? Håber nogle har gode råd…

Fighter_88

Ved ik lige med de områder, men jeg regner selv med at rejse alene i AUS, der bestiller jeg bare Dorm, der sover man et par stykker i samme rum (Ca. 8 personer)

Anonym Anonym

I sydøstasien i sommermånederne er der masser af andre backpackere, så det bliver intet problem at finde nogle at snakke med/følges med. For at hjælpe dig selv kan du bruge Lonely Planets bøger til at vælge hostels og herved bo på de hostels, der er populære blandt andre backpackere, så er du sikker på at der er nogle at snakke med.

Nogle steder er der dorms, sovesale, hvor man simpelthen bare har en seng (kan være fra 4 personer og opefter). Andre steder bliver du nok nødt til at leje et dobbeltværelse (ikke alle steder har de enkeltværelser), selvfølgelig vil det være en anelse dyrere end hvis man rejste to, men det er altså ikke afskrækkende.

Anonym Pernille

Jeg rejste alene i hele sydøstasien sidste år fra marts til juli, det gik uden problemer. Mange gange betaler man for et dobbeltværelse, ind imellem kan man finde singleværelser, men du møder højst sansynligt nogen at dele med på vejen. Det er selvfølgelig vigtigt at man passer på sig selv! Det fremgår ikke rigtig om du er kvinde eller mand, men som kvinde fandt jeg ikke Vietnam særlig trygt, det er meget forskelligt fra Thailand og Cambodia som til gengæld er rigtig fedt.God tur

Anonym Anonym

Tja, kontakt til andre backpackere? Jeg skal de samme steder hen til sommer 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account