This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Jeg overvejer at tage på interrail her i sommerferien, men jeg har ingen at følges med. Kan man rejse alene når man er en pige på 18 år. Jeg tror egentlig godt jeg kan, men jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med det, eller generelt mener de har noget fornuftigt at fortælle mig 🙂

Anonym Pernille

Det mener jeg sagtens at du kan, man skal selvfoelgelig altid vaere mere forsigtig naar man er pige og alene. Jeg har rejst i 5 maaneder i sydoestasien alene, det er selvfoelgelig ogsaa en anden del af verden. Saa laenge du passer paa og ikke drikker dig fra sans og samling saa skulle det vaere ok. Jeg har moedt rigtig mange mennesker undervejs….. Det kraever at man er lidt modig til tider, men det giver ogsaa en fed fornemmelse at have gjort det 🙂 Ellers er der maaske nogen der skal samme vej fra DK du kan foelges med?

Anonym Anonym

Hej.

Jeg vover pelsen og giver dig her et svar fra en fyrs tanker!

Jeg har, i en alder af 20 år, rejst rundt alene i Storbritannien og Irland uden problemer. Om det skyldes at jeg er af mand ved jeg ikke, men jeg kan ikke se et problem i at du rejser ud og prøver at finde dig selv.
    For det er jo egentlig, hvad en Interrail går ud på. Man rejser ud og får en masse oplevelser, lærer en masse kulturer og andre mennesker at kende og på den måde skaber man sig venskaber rundt omkring i vores lille verden. Men man lærer altså også eget om sig selv – uanset om man rejser alene eller sammen med en eller flere!

Sørger man for at passe på sig selv og sine egendele og er man ellers venlig og imødekommende overfor nye ansigter eller udfordringer, så kan jeg kun sige, at så er det altså herligt at rejse rundt og indsamle alle de mange mange forskellige indtryk man møder.

Jeg tror, at mine to beretninger kan have interesse for dig, da de omhandler Interrail i Europa med og uden ledsager!

Rigtig god sommer .. go’ rejse!

Den Rejselystne

Anonym Garde

Jeg har rejst i europa flere gange alene og det har været pisse fedt. Det er helt sikkert en oplevelse at at være alene fordi man oplever de forskellige kulture på en helt anden måde. Jeg synes bestemt du skal tage afsted, men du skal selvfølgelig huske at passe på dig selv.
    God tur.

Anonym Anne SL

Jeg var alene i Frankrig sidste år alene, da jeg var 17 år. Det gik fint, og det var virkelig en kanon oplevelse at rejse alene. Til jul vover jeg mig igen ud i verden på egen hånd – denne gang til Sydamerika, og jeg er ved frisk mod!

Så længe man bruger sin fornuft og tager sine forholdsregler – f.eks. afholder sig fra at blaffe, at gå alene i dystre gyder om natten, osv., så tror jeg roligt man kan rejse alene som pige på 18 år.

Hvis du er usikker, har jeg lært tips som f.eks. at bære en ring på venstre ringfinger – det globale tegn kan måske gøre, at nogle ubehagelige situationer undgåes.

Hvis jeg rejser alene, vil jeg dog afholde mig fra at drikke alkohol og lign. I beruset tilstand er man bare ikke så ansvarsfuld, og måske vil der så ske noget, man helst ville være foruden.

Lidt tanker fra mig. God rejse!
    Kh. Anne

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account