This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LærkeCB

Jeg har tænkt mig at tage en rejse i januar til enten Portugal eller Tyrkiet (Istanbul).
    Er der nogle, der har erfaringer med disse lande (rejseform, økonomi, alt må gerne kommenteres)

Jeg skal rejse en måned og vil gerne have tid til at rejse, se landet og ikke lave de vilde turistting. Jeg er mere til en langsom dag, lidt trekking og en kop kaffe hos den lokale på hjørnet end jeg er til riverrafting, shopping og fester.

Og… Er der nogle høje lyshårede piger, der har erfaringer med at rejse alene i et af disse lande?

Anonym Claus

Portugal er et billigt land at rejse i. Der er bus og tog, bussen er dog billigst. F.eks. Porto til Lissabon koster ca 19 euro og tager 4 timer.

Jo længere nordpå desto billigere er både overnatning og forplejning. Men du skal nok ikke regne med at møde den store turiststrøm jo længere du bevæger dig væk fra Porto. Så har du jo mulighed for at møde de lokale. Og lære lidt portugisisk. For ikke mange taler engelsk uden for storbyerne og turistområderne.

mvh
    Claus

Anonym Lærke

Tusind tak – det var lige hvad jeg havde brug for – jeg tror også Portugal lokker lidt. Så må jeg øve mit portugisisk 🙂

-Lærke

Anonym Claus

Selv tak.

Vil lige tilføje, at er du til fisk, så er Portugal stedet. For kun 6 euro får du du grillet markel eller sardiner. Med masser af salat til.

Aktiviteter er strand (i januar ?), gamle bydele, en tur med sporvognen, cafebesøg, lytte til fado (portugisisk trubadour guitar musik, som er super go underholdning), vinsmagning eller discobesøg.

Og januar er jo low-season, så det er billig overnatning overalt, fra 8 – 10 euro.

mvh
    Claus

Anonym Ann Hansen

Jeg er kun ‘kommunefarvet’ – hvilket er temmelig lyst i Portugal – men jo, har kun erfaringer med at rejse her.
    Synes også at der er megen god overnatning her – det er billigt at bo midt i både Porto og Lissabon – i Lissabon har jeg været glad for overnatning i Alfama gennem lisbonoasis.com (som faktisk drives af en dansker).

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account